این روزها از شرکتها گرفته تا سوپر مارکت و فروشگاه ها برای تبلیغات محصولات از پنل های اس ام اس استفاده می کنند. یکی از مهم ترین رکن ها در ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی نحوه ونوع نگارش متن پیام کوتاه تبلیغاتیست.


نوع نگارش پیامک تبلیغاتی تاثیر گذار:

برخی از مشترکین، ارسال پیامک تبلیغاتی را یک روش موثر در کسب و کار می دانند و به دلیل بازخورد بالا پیوسته از این پنل ها استفاده می کنند. برخی نیز بر این باورند که این تلاش بی فایده است .

واقعا تفاوت بین این دو چیست ؟ و چرا اینگونه است ؟

مطمئنا اگر پیامک آنها را مورد بررسی قرار دهیم متوجه کم کاستی ها در رعایت نکردن خیلی نکات مهم خواهیم شد همینطور میشود گفت عدم توجه به نحوه ساختن و نوع نگارش پیامک تبلیغاتی یکی از مهم ترین عامل بروز مشکل در ارسال ییامک تبلیغاتی بوده و هست.

انتخاب نگارش تاثیر گذار در کنار یک جامع هدف مناسب برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی  باعث جذب بیشتر مشتری شده و میتوان از بازخورد بیشتری بهره مند شد.







نحوه نگارش صحیح با اصول و قواعد:


1) استفاده از ایموجی و یا کاراکتر

برای اینکه متن جذاب داشته باشید باید متن خود را طوری طراحی کنید تا برای خواننده جلب توجه بیشتری داشته باشد. شما میتوانید برای جذاب کردن متن پیامک خود از کاراکتر هایی مثل *(:}{،" و ایموجی ها برای اعلام تخفیفات و اطلاعیه های خاص برای جلب توجه بیشتر استفاده کنید.

2) استفاده نکردن از کلمات تخصصی

دقت داشته باشید که در متن پیامک تبلیغاتی خود کلمات تخصصی بکار نبرید. چرا که ممکن است شخصی اطلاعات لازم را در مورد این کلمه تخصصی نداشته و مفهوم کلمه را درک نکند اما در عین حال به محصول شما نیاز داشته باشد در این شرایط خواننده متن شما را نادیده گرفته و شما بازخورد مطلوبی از این ارسال دریافت نخواهید کرد.

متن پیامک و ساختار کلی آن :

سعی کنید در متن پیامک تبلیغاتی خود از جملات کوتاه و جذاب استفاده کنید. همچنین این موضوع را بدانید که هرچه متن پیامک شما ساده و صریح تر باشد مورد بازدید بیشتری در ثانیه های اول قرار می گیرد و در نتیجه در ذهن خواننده بیشتر باقی می ماند.

از جمله عبارت هایی که باید برای جلب توجه بیشتر خواننده به آن دقت کنید:







اعلام برند تبلیغاتی :

استفاده از یک عنوان یا یک شعار برای برندتان اما در عین حال کوتاه میتواند نقش مهمی در بازدید متن پیامک شما ایفا کند.

چگونگی نحوه سفارش :

اگر سفارش آنلاین یا تلفنی دارید نحوه سفارش را حتما در متن پیام درج کنید.

استفاده از ویژگی محصول و یا خدمات:

بیان کردن ویژگی محصولات و خدمات از جمله موضوعات مهم در ارسال پیامک تبلیغاتی است که باعث جلب توجه خواننده میشود.






درج کردن نام مشتری :

اگر مشتریانتان بطور مدام از شما محصول خریداری میکنند بهتر است در صورت امکان از نام مشتری در اول پیامک تبلیغاتی  خود استفاده نمایید.

چگونگی برقراری ارتباط :

طرز و یا نحوه ارتباط خود با مشتری را در آخر متن پیامک تبلیغاتی درج نمایید.