از آنجا که در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم و بیشتر کارهایمان را با تلفن همراهمان انجام میدهیم این امر باعث شده تا پیامک های اطلاع رسانی بانک و اس ام اس های تبلیغاتی که بعضی از آنها با شماره های ( 1000 ، 2000 ، 3000 ، ،5000 ، 021 و...) که بعضی با نام شرکت است در طول روز به تلفن همراهمان ارسال شود که ما در ادامه قصد داریم تا اپراتور و سرشماره 3000 را برایتان موشکافی کنیم .


اپراتور 3000 و سرشماره آن

در واقع اگر بخواهیم شفاف تر توضیح دهیم باید به سراغ موبایلتان بروید و پیامک های دریافتی خود را مشاهده کنید در این صورت سرشماره هایی را خواهید دید که در متن بالا خدمتتان گفتم ، این سرشماره ها متعلق به شرکت ها و اپراتور هایی هستند که بطور جداگانه فعالیت میکنند یکی ازاین اپراتور ها شرکت مگفا با سرشاخه انحصاری 3000 میباشد.


اپراتور 3000




سوالی که شاید ذهن شما را مشغول کند این است که سرشاخه انحصاری چیست؟

سرشاخه با اولین شماره های پیامکی تعریف میشود مانند 1000 ، 2000 ، 3000 ، ،5000 که معمولا با چند شماره شروع میشوند که ابتدای آنها  غیرقابل تغییراست و فقط چند رقم آخر آنها را میتوان انتخاب کرد و یا آنها را تغییر داد. این سرشاخه ها از طرف مخابرات به شرکت ها و اپراتورهای پیامکی تخصیص داده شده .

در کل تمامی این اپراتورها مانند اپراتورهای تلفن همراه ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و.. ) یک فعالیت رو برای ما انجام میدهند اما کمی تفاوت جزئی با یکدیگر دارند که شما طبق این تفاوت ها میتوانید سرشماره پیامکی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آغاز فعالیت اپراتور 3000 مگفا ( مرکز گسترش و فناوری اطلاعات )

شرکت مگفا در سالهای فعالیت خود توانسته بخش عظیمی از اعتماد های سامانه های پیامکی را برای پر بازده بودن استفاده از این سرشماره به خود جلب کند.

اپراتور 3000 یکی از قدیمی ترین اپراتورهای شماره پیامکی به حساب می آید. جالب است بدانید که این شرکت در سال 1360 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به نام شرکت "پویندان" به ثبت رسیده ‌است. اما در سال 1382 به  مرکز گسترش فناوری ‌اطلاعات مگفا  تبدیل شده و موضوع این شرکت به ارائه سرشماره پیامکی و خدمات پیامکی تغییر یافته است.

برخی از سامانه های پیامکی به این باورند که سرشماره 3000 یکی از اصلی ترین سرشماره های پیامکی محسوب میشود.



ویژگی اپراتور 3000



ویژگی های اپراتور 3000 مگفا

اپراتور 3000 مگفا یکی از اصلی ترین و بزرگترین اپراتور ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه است.

سرعت بالای ارسال پیامک و کیفیت بالای ارائه محصولات پیامکی

دارای گواهینامه مدیریت کیفیت ISO9001

توانایی اتصال به تمامی مراکز پیام کوتاه اعم از : همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ، شرکت ارتباطات سیار

قابلیت اتصال به اپراتورهای خارج از کشور بر اساس پروتکل SMPP

مناسب بودن قیمت شماره های 10 ، 12 ، 14 رقمی نسبت به سایر اپراتور ها

اعلام دقیق وضعیت ارسال و گزارش گیری دقیق از ارسال پیامک

مطمئنا این ویژگی ها بیان گر بهترین اپراتور ارائه دهنده خدمات پیامکی با کیفیت بالا میباشد.



استفاده از سرشماره 3000



چگونه میتوانیم از سرشماره 3000 استفاده کنیم ؟

ارائه سرویس و فروش خدمات اپراتور 3000 کمی با بقیه اپراتور ها متفاوت است . چرا که برای خرید و یا فعالسازی یکی از سرشماره اپراتور 3000 شما توانایی انتخاب 4 شماره بعد از3000 را نخواهید داشت به این صورت که شما حتما باید شماره 8 رقمی را برای خرید انتخاب کنید اما به محض خرید شماره 8 رقمی از این اپراتور تا 14 رقم بعد این شماره برای شما رزرو خواهد شد.

برای مثال اگر شما شماره 30001234 را خریداری نمایید ، فعالسازی و خرید شماره 300012340000 برای شما امکان پذیر خواهد بود چرا که از زیر شاخه های شماره 8 رقمی ( 30001234 ) خود را خریداری میکنید و از این موضوع مطمئنید که زیر شاخه های این شماره تحت رزرو شماست. 

ما در سامانه پیام کوتاه ریلکس این امکان را برای شما فرآهم آورده ایم تا بتوانید پس از استعلام گرفتن از آزاد بودن خط مورد نظرتان آن را خریداری کرده و کمتر از 24 ساعت از فعال شماره اطمینان حاصل کنید.

چه سازمان ها وشرکت هایی از سرشماره 3000 مگفا استفاده میکنند؟

درحوزه بانکداری
بانک رفاه ، بانک کشاورزی ، بانک پارسیان ، بانک مسکن و...

در سایر شرکت ها و سازمانها
وزارت کشور، شرکت ملی نفت ، شهرداری تهران و...

هم چنین فرودگاه بین المللی امام خمینی برای ارائه اطلاعات پرواز به مسافران هوایی خود از این سرشماره استفاده میکنند.



حرف آخر



حرف آخر

اپراتور هایی که سرشماره پیامکی هستند خدمات و سرشماره های خود را به سامانه های پیام کوتاه ارائه میدهند تا ما بتوانیم به راحتی از هر سرشماره ای که مدنظرمان هست در پنل اس ام اس خود برای تبلیغات استفاده کنیم. برای اینکه شرایط تبلیغات مفیدی برای خود ایجاد کنیم ابتدا تحقیق از هر نوع سرویس و سرشماره ای میتواند خیلی در کسب و کار به ما کمک کند. برای اینکه بتوانید به کسب و کارتان رونق دهید استفاده از پنل اس ام اس ریلکس با  توانایی قوی ابزارهای آن میتوانید با بهره گیری از این ابزار ها به ارسال انبوه و تبلیغات مفید خود برسید.