همانطور که در مطالب های قبل تفاوت سرشماره های پیامکی را تقدیم حضورتان کردیم در این مطلب قصد داریم تا تفاوت و اطلاعات لازم در مورد خطوط تبلیغاتی و خطوط خدماتی که امروزه نقش مهمی را در پنل اس ام اس برایمان ایفا میکنند در اختیارتان قرار دهیم.


انواع خطوطی که میتوان با استفاده ازآنها در پنل اس ام اس پیامک ارسال کرد خطوط تبلیغاتی و خطوط خدماتی بوده که در ادامه به معرفی این خطوط می پردازیم.



معرفی خطوط خدماتی



معرفی خطوط تبلیغاتی

اگر تنها یک تلفن همراه داشته باشید متوجه میشوید که در طول روز پیامک های تبلیغاتی از قبیل فروشگاه ها، مراکز خرید، رستوران ها و ... با شماره های متفاوت که جنبه تبلیغاتی و بازاریابی دارند برای ما ارسال میشود به این نوع از ارسال ها که هدف ارسال کننده پیامک تنها معرفی و فروش محصولات خود به عموم هست خطوط تبلیغاتی گفته میشود.

معرفی خطوط خدماتی

در سال های گذشته ارسال پیامک تبلیغاتی با حجم انبوه برای عموم ارسال میشد به همین خاطر افراد به منظور بلاک کردن بعضی از این پیام ها که بیشتر جنبه مزاحمت را برای آنها داشت وارد لیست سیاه مخابرات میکردند تا دیگر این پیام ها برای آنها ارسال نشود. اما این بلوکه کردن باعث شد تا کاربر نتواند به پیام های مورد نیاز و ضروری خود مثل اطلاع رسانی بانک ، بیمه و... دسترسی داشته باشد.

شاید سوالی که برایتان پیش می آید این باشد که پس چگونه پیامک های مورد نیاز را پس از بلوکه کردن پیامک های تبلیغاتی دریافت میکنیم ؟

خطوط خدماتی در همین جا است که تعریف میشود، خط خدماتی به خطوطی گفته شده که سازمان ها بانک ها و نهاد ها برای برقراری ارتباط با مشترکین خود از آن ها استفاده می کنند. خطوط خدماتی در پنل اس ام اس یک ویژگی خاص محسوب میشود از آنجا که میتوان با استفاده از این خطوط به کسانی که حتی شماره آنها در لیست سیاه مخابرات قرار دارند نیز پیامک اطلاع رسانی ارسال کرد.

قبل از خرید خط خدماتی باید توجه داشته باشید که این خطوط تنها برای اطلاع رسانی و خدماتی به کار گرفته میشود چرا که تنها سازمان ها و نهاد هایی میتوانند از خطوط خدماتی استفاده کنند که ارسال پیامک آنها تنها جنبه خدماتی و اطلاع رسانی داشته باشد.

پس در نتیجه با استفاده از خط خدماتی برای ارسال پیامک میتوان کاملا مطمئن بود که پیامک بطور حتم به دست کاربر خواهد رسید و کاربر نیز تنها پیامکی که مورد نیاز او هست را دریافت خواهد کرد.




تفاوت خطوط خدماتی با تبلیغاتی



تفاوت خطوط خدماتی با تبلیغاتی در چیست؟

در سامانه های پیامکی دو نوع خط وجود دارد که در نوع اول خطوط تبلیغاتی بوده و در نوع دوم خطوط خدماتی

خطوط تبلیغاتی مختص به فروشگاه ها ، برند های ریز و درشتی که بیشتر جنبه اقتصادی و بازاریابی برای محصولات خود دارند از این نوع خطوط برای ارسال پیامک مربوطه استفاده می کنند.

در نوع دوم که خطوط خدماتی است کاملا موضوع متفاوت است. از این نوع خطوط تنها نهاد ها و سازمان هایی استفاده می کنند که ارسال پیامک آنها برای اطلاع رسانی بوده و هیچ جنبه تبلیغاتی در این ارسال وجود ندارد بطور مثال : پیامک اطلاع رسانی بانک ، بیمه ، رزرو بلیط سینما ، کد های فعالسازی که برای برخی اپلیکیشن ها یک امر ضروریست.

با این وجود تفاوت بسیار زیادی بین این دو خطوط برای ارسال پیامک وجود دارد. خیلی از افراد پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند اما به برخی پیامک ها نیاز ضروری دارند که با ارسال از طرف خط خدماتی این نیاز رفع خواهد شد.

بطور مثال شخصی که جلوی ورود پیامک های تبلیغاتی به گوشی خود را گرفته به هیچ عنوان از طرف خطوط تبلیغاتی پیامکی دریافت نمی کند اما تمامی پیام های مورد نیاز از قبیل بانک ها ، سازمان ها و پیام هایی که برای رزرو بلیط سینما دریافت میکند از طرف خط خدماتی ارسال شده اند.




خطوط خدماتی



چگونه میتوان از خط خدماتی استفاده کرد؟

همانطور که در توضیحات خدمتتان عرض کردم خطوط خدماتی نقش بزرگی را در برخی از سازمان ها و نهاد های مهم ایفا می کند به این خاطر که بیشتر افراد با استفاده از کدی که همراه اول یا ایرانسل در اختیار آنها قرار داده در لیست سیاه مخابرات قرار دارند و همین امر باعث شده که هر نوع پیامکی را دریافت نکنند مگر با خطوط خدماتی که برای راه اندازی این خطوط توسط بهترین پنل اس ام اس  راه حل مناسبی خواهد بود.

مراحل راه اندازی خط خدماتی پیامک

برای راه اندازی خطوط خدماتی ابتدا باید خط تبلیغاتی از سامانه پیام کوتاه خریداری کرده و تکمیل فرم تعهدنامه ای که ضمانت میکند شما هیچ گونه ارسال تبلیغاتی از این شماره ارسال نخواهید کرد همچنین  باید در نظر داشته باشید در هر اپراتور شرایط خدماتی شماره کمی متفاوت است.




شرایط خدماتی شدن شماره پیامکی


شرایط  خدماتی شدن خط پیامکی

متقاضای می بایست دارای شخصیت حقوقی بوده و همینطور اطلاعات حقوقی داشته باشد که این اطلاعات شامل  شناسه ملی ، کد اقتصادی ، کد ثبت و تمامی اطلاعات حقیقی مدیرعامل در تعهدنامه ذکر شود و در  نهایت با سربرگ و مهر و امضا  مدارک مربوطه را به سامانه پیامکی ارسال کند.

سامانه های پیامکی زیادی این خطوط را در اختیار عموم قرار می دهند اما باید دقت داشته باشید که کیفیت های لازم از قبیل سرعت ارسال بالا و تعرفه مناسب ، کارایی آسان پنل را داشته باشند.

پنل اس ام اس ریلکس با ارائه خدمات پیام کوتاه و  و راه اندازی خطوط خدماتی در تمامی این مراحل با شما همراه بوده و اطلاعات لازم را جهت چگونگی راه اندازی پنل پیامکی و فعالسازی خطوط خدماتی در اختیار شما قرار میدهد.