با نگاه بر دنیای امروز که اینترنت بخش عظیمی از نیازهای ما را در طول روز تامین می کند در این فضا  یا در بستر اینترنت می بایست احتیاط لازم را به عمل آورد چرا که کمی بی احتیاطی باعث میشود که اطلاعات شما به دست افراد ناشناس مورد سوء استفاده قرار بگیرد به همین خاطر احتیاط امنیتی و رعایت نکات آن از اهمیت بالای برخور دار بوده و هست.


در عصری که ما در آن زندگی می کنیم اگر دقت کنید متوجه میشود دیگر کمتر کسی برای انتقال وجه ، خرید های کوچک و بزرگ و یا چاپ عکس به صورت حضوری اقدام میکند و تمامی این کارهای حضوری جای خود را به خرید های آنلاین ، بانکداری های اینترنتی ،  ارسال و دریافت عکس های شخصی همه و همه از طریق اینترنت به راحتی امکان پذیرشده است به همین خاطر هک شدن حساب های کاربری در اینترنت می تواند خسارت و زیان های را در بر داشته باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا از چگونگی حضور در فضای اینترنت با رعایت نکات امنیتی شما را مطلع سازیم .



ایجاد امنیت در مرورگرها



ایجاد امنیت در مرورگرهای وب


در هر سنی کاربران نیازهای خاص خود را در فضای اینترنت دارند که این فضا نیاز به استفاده از مرورگرها می باشد اما در هر سنی که باشید باید در مورد نکات امنیتی دقت های لازم را به عمل آورید چرا که ممکن است با زیان های غیر قابل جبرانی رو به رو شوید.

به همین خاطر باید مرورگر خود را به روز کرده ، تا جایی که ممکن است کلمه عبور را ذخیره نکیند به خصوص در مکان های عمومی که دیگران به آن دسترسی داشته باشند ، از مرورگر های ناشناخته به هیچ وجه استفاده نکنید ، درخواست های تبلیغاتی در مرورگر ها را تایید نکنید و همچنین از ذخیره کردن  نرم افزار های تبلیغاتی  در کامپیوتر و یا سیستم خود پرهیز کنید.



ایجاد امنیت در سامانه پیامکی



ایجاد امنیت در سامانه پیامکی


پنل اس ام اس یا سامانه پیامکی یکی از فضا های اینترنتی است که بیشتر صاحبین مشاغل ، شرکت ها ، فروشگاه های بزرگ و کوچک برای تبلیغات و بازاریابی محصولات خود از آن استفاده می کنند به همین دلیل اطلاعات زیادی در این پنل ها وجود دارد از این رو می بایست دقت لازم را برای امنیت بیشتر اطلاعات کاربری خود به عمل آورید تا زیان و خسارت مالی شامل حالتان نشود.

برای ایجاد امنیت در پنل های اس ام اس در ابتدا می بایست کلمه عبوری که سامانه پیامکی مورد نظر برای شما ایجاد کرده  است را تغییر دهید و از ذخیره کردن کلمه عبور جدید خود در مرورگر ها پرهیز کنید همچنین اطلاعات کاربری خود را به هیچ عنوان در اختیار کسی قرار ندهید تا ضرر و زیان غیر قابل بازگشتی را تجربه نکنید.


ایجاد امنیت در گذرواژه حساب های کاربری


می توان گفت اصلی ترین و اساسی ترین موضوع در هر حساب کاربری برای ایجاد دیوار دفاعی جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده به دست هکرها انتخاب یک گذرواژه مناسب است.

برای حفظ امنیت در حساب های کاربری مثل اینترنت بانک ، ایمیل ، پنل اس ام اس یا هر نوع حساب کاربری از کلمه عبور جداگانه و بدون تکرار استفاده کنید و از استفاده  شماره 1234 یا 1111 و یا کلمه های مانند abcdg  پرهیز کنید همچنین شماره تلفن همراه خود را برای استفاده از کلمه عبور انتخاب نکنید. سعی کنید اگر  کلمه ای برای رمز های  عبور ایجاد میکنید آمیخته ای از حروف و اعداد باشد.




ایجاد امنیت در اشتراک گذاری



ایجاد امنیت در اشتراک گذاری


بیشتر فعالیت عموم افراد در فضا های اینترنتی ، تقریبا به اشتراک گذاشتن مطالب مهم و یا عکس های شخصی آنهاست که با رعایت نکردن نکات امنیتی و بی دقتی در این خصوص باعث بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

برای اینکه در این زمینه ها امنیت خاص خود را برقرار کنید می بایست قبل از تصویر برداری از غیر فعال بودن Gps تلفن همراه خود اطمینان حاصل کرده تا موقعیت مکانی شما نامشخص باشد ، همچنین دقت لازم را قبل از بارگزاری فیلم ها و عکس های شخصی خود در قسمت تنظیمات حریم خصوصی خود را کنترل کنید و به هیچ عنوان عکس ها و فیلم های شخصیتان را برای افراد ناشناس ارسال نکنید ، یک موضوع بسیار مهم دیگر که باید از آن مطلع شوید این است که از بارگزاری کد ملی ، اطلاعات بانکی و رمز های عبور مهم در هر محیطی خود داری نمایید.



ایجاد امنیت در پست الکترونیک



ایجاد امنیت در پست الکترونیک


در پست های الکترونیکی امکان وجود اطلاعات مهم بسیار زیاد است که همین امر باعث شده تا هکرها هدف مناسب را در این زمینه برای هک کردن اطلاعات شما انتخاب کنند. برای جلوگیری و دفاع از  بروز اطلاعات خود نیاز است تا یک سری نکات ایمنی را رعایت نمایید.

ابتدا برای ایجاد امنیت کامل خود از آنتی ویروس های معتبر برای دستگاه و یا سیستم خود استفاده کرده و در زمان  ارسال گروهی  پیام کاملا از اینکه پست ها را برای چه شخص های ارسال می کنید آگاه باشید و از بازدید پیام های هرزنامه خودداری کنید تا بد افزاری برای سیسمتان به وجود نیاید.



ایجاد امنیت در پست الکترونیک


ایجاد امنیت در تلفن همراه

تلفن همراه  به یکی از نیاز های جدا ناپذیر انسان در این دوره از زندگی تبدیل شده و با استفاده از آن کارهای مفید و مهم روزمره را انجام میدهیم اما سوا از فایده های تلفن همراه عیب هایی نیز درصورت رعایت نکردن نکات ایمنی به همراه دارد که تنها یک بی احتیاطی در ایجاد نکردن امنیت در آن مشکلات بزرگی برایمان ایجاد می کند.


برای اینکه در حساب های کاربری در بستر اینترنت امنیت ایجاد کنیم ایتدا می بایست دقت های لازم را در تلفن همراه برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی در بد افزاری تلفن های همراه نکان ایمنی را در این دستگاه ها بالا ببریم تا دچار مشکلی  در حساب های کاربریمان که به وسیله تلفن همراه وارد آنها میشویم نشویم برای بالا بردن سطح امنیت بیشتر ابتدا ابزار های که از آنها استفاده نمی کنید مانند ، وای فای ، بلوتوث و هر ابزاری که کارآمدی در لحظه برایتان ندارد را خاموش کنید و به پیامک هایی که از شما اطلاعات بانکی درخواست می کنند به هیچ وجه پاسخ ندهید و همچنین اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از سایت های معتبر تهیه و دانلود نمایید.