جالب است بدانید که خصوصیات پنل اس ام اس تنها به ارسال و دریافت پیام کوتاه به روش های مختلف منتهی نمیشود بلکه شما میتوانید با بهره گیری از نرم افزار CRM جهت پیگیری ارتباط با مشتریان خود از امکانات و ابزار مفید پیام کوتاه استفاده کنید. به این صورت که نرم افزار ارتباط با مشتری CRM را به پنل اس ام اس متصل کرده تا پیامک های شما به شکل خودکار و اتوماتیک  به مشتریانتان ارسال گردد.


در ادامه مطلب قصد دارم تا شما را با این مزیت فوق العاده پنل اس ام اس ، یعنی اتصال CRM به پنل اس ام اس از طریق وب سرویس بیشتر آشنا کنم .



وب سرویس ارسال پیامک چیست؟



وب سرویس ارسال و دریافت پیامک چیست و چه کاربردی دارد؟


وب سرویس ارسال پیامک یک رابط تحت وب بوده که وظیفه آن اتصال وب سایت و یا نرم افزارهایی مثل CRM به سامانه پیامکی است. که در نهایت این اتصال باعث میشود ارسال و دریافت پیامک به شکل اتوماتیک انجام شود.

وب سرویس برای فروشگاه های آنلاین ، ادارات ، تاریخ کلاس ها و لغو آنها و... اهمیت بسیاری دارد. برای مثال اداره هایی که در طول روز با مشتریان زیادی رو به رو هستند جهت معرفی سایت اداره مربوطه به مشتریان و ارسال  کد فعالسازی حساب کاربری آنها نمیتوانند به صورت تکی این حجم ازپیامک را ارسال کنند به همین خاطر به یک وب سرویس برای ارسال چنین پیامک های مهمی نیاز دارند که بتوانند پیامک های مورد نظر را بصورت خودکار برای این مشتریان ارسال کنند.



منظور از نرم افزار CRM  چیست؟



منظور از نرم افزار ارتباط با مشتریان (CRM) چیست؟


در کل وظیفه اصلی این نرم افزار این است که اطلاعات مشتری را در یک منبع مشترک پیوند دهد برای اینکه کاربران به راحتی بتوانند این ارتباطات را مدیریت کرده و به آنها نظم دهند.

یک نرم افزار ارتباط با مشتریان (CRM)چه خصوصیاتی دارد؟


از آنجا که سیستم های بسیاری با نام CRM وجود دارد برای اینکه بتوانید یک نرم افزار CRM مفیدی برای کسب و کار و ارتباط با مشتریان خود داشته باشید می بایست به چند نکته مهم قبل از استفاده این نرم افزارها دقت داشته باشید.



خصوصیات نرم افزار CRM چیست؟



اولین نکته مدیریت در اطلاعات مشتریان


در اقلب این نرم افزارها دیده شده که تنها اطلاعات تماس مشتری در اطلاعات ذخیره شده و باقی اطلاعات مهم اعم از قرارداد و نوع ارائه فروش محصولات به مشتری درج نشده به همین منظور می بایست اطلاعات کافی از پشتیبانی  نرم افزار CRM قبل نصب آن در مورد مدیریت اطلاعات مشتریان بدست آورید.

دومین نکته گردش کار بصورت اتوماتیک


وظیفه این قسمت از نرم افزار این است که اگر کار قبلی پایان یافته سیستم طراحی شده بصورت خودکار و اتوماتیک مراحل بعدی کار را مشخص کرده و اقدامات لازم برای مرحله بعدی کار را فراهم کند. به عنوان مثال مدیرانی که در روز فعالیت زیادی با سیستم انجام میدهند نیاز به ارسال لیست کار به  پرسنل خود به صورت روزانه دارند و نمیتوانند بصورت تکی برای هر پرسنل شرح کار دهند به همین منظور این نرم افزار بصورت اتوماتیک طبق تقویم روزانه لیست کارها را پس اتمام کار قبلی برای پرسنل از طریق پیامک ارسال می کند.



گزارش دهی نرم افزار CRM


سومین نکته گزارش سیستم


شما با بهره گیری از این بخش از نرم افزار میتوانید مطلع شوید که چه تعداد مشتری در روز به سیستم فروشتان اضافه شده و یا از درآمد فروش روزانه تان در این سیستم با خبر شوید. همچنین این نرم افزار به شما کمک میکند تا طبق مشتریانی که در روز از شما خرید میکنند پیش بینی بر درآمدتان داشته باشید.



چگونه از وب سرویس پیامک استفاده کینم؟



چگونه میتوانیم با اتصال CRM به پنل پیامکی از طریق وب سرویس پیامک ارسال کنیم؟


شما میتوانید برای استفاده از وب سرویس ارسال پیامک با خرید پنل پیامکی در سامانه پیام کوتاه ریلکس به راحتی از امکانات متعدد این سامانه استفاده کنید چرا که پنل اس ام اس ریلکس قابلیت اتصال به هر نوع نرم افزار CRM را دارد.

همچنین میتوانید با خرید پنل پیامکی ریلکس به همراه خط خدماتی در ارسال پیامک های خود سرعت دهید.
امیدواریم با ارائه این مطلب توانسته باشیم راهنمایی لازم را به سمع و نظرتان رسانده باشیم.