ارسال پیامک نقش پر رنگی در برقراری ارتباط  میان مردم به دلیل سریع بودن و آسانی کاربردش داشته  و دارد ، تقریبا در هر زمینه ای اعم از تبلیغات برند ، مسائل پزشکی  و حتی آموزشی میتوان از کاربرد اس ام اس استفاده کرد. بحث از آموزش شد ، این بار قصد دارم در این مقاله راجعبه اینکه دانشگاه ها و تمامی اساتید آن چه استفاده هایی میتوانند از پیام کوتاه داشته باشند مطلبی براتون به اشتراک بزارم.




کاربرد پیامک زمان امتحانات دانشجویان


زمان امتحانات دانشجویان


همیشه امتحانات دانشجویان یکی از مهم ترین دغدغه های والدین برای برطرف کردن نقاط ضعف و استرس فرزندانشان در این ایام است. اساتید و مسئولین دانشگاه ها میتوانند با استفاده از ارسال پیامک از طریق پنل پیامکی به دانشجویان و والدین آنها ، طرحی اجراء کنند و نکته های مهم در مورد برطرف کردن استرس و همچنین نحوه گذراندن این ایام را برای والدین دانشجویان توضیح دهند ، با این کار دانشجویان حس امنیت و حمایت شدن از طرف دانشگاه و یا مراکز عالی که در آن تحصیل میکنند دریافت خواهند کرد.




ارسال پیامک برای نتایج امتحانات



اعلام نتایج امتحانات


امروزه تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده که دانشگاه ها می توانند تنها با ارسال پیامک به صورت گروهی برای دانشجویان ، لینک سایتی را که در آن نتایج امتحانات درج شده است را به آنها اعلام کنند . با این کار دانشگاه از روش های پیشرفته ای برای اعلانات خود به دانشجویان استفاده خواهد کرد.

اعلام برگزار نشدن کلاس


این امکان وجود دارد به هر دلیلی در یک ترم کلاس برگزار نشده و یا استاد مورد نظر توانایی برگزاری کلاس را نداشته باشد ، در این صورت مسئولین دانشگاه میتوانند برای تلف نشدن زمان دانشجویان از حاضر شدن آنها در کلاس جلوگیری کرده و به لیست دانشجویان کلاس مربوطه با ارسال پیام کوتاه کنسل شدن کلاس را اطلاع دهند.



ارسال پیامک برای دانشجویان تازه وارد



اولین سال ورود دانشجویان به دانشگاه


دوره اول سال تحصیلی در دانشگاه برای دانشجویانی که به تازگی وارد دانشگاه شده اند ، محیط برایشان نا آشنا بنظر می رسد و شاید کمی استرس هم داشته باشند. مسئولین دانشگاه برای حمایت از این دانشجویان تازه وارد میتوانند با استفاده از سامانه پیام کوتاه ، پیامکی مبنی بر خوش آمد گویی و لینک نقشه دانشگاه را برای این دانشجویان ارسال کنند تا حس بهتری برای شروع سال تحصیلی درون دانشجویان ایجاد کنند و همچنین با این حمایت انگیزه آنها برای موفقیت در سال های تحصیلی بیشتر خواهد شد.



اعلام برگزاری کنفرانس ها با پیامک



برگزاری مراسمات و کنفراس ها


راه های مختلفی برای اطلاع رسانی به دانشجویان وجود دارد ، اما یکی از بهترین راه برای برقراری ارتباط با دانشجویان که هم سریع باشد و هم مقرون به صرفه ، ارسال اس ام اس با پنل پیامک است. اساتید محترم دانشگاه میتوانند زمان برگزاری مراسمات مهم و همچنین کنفرانس های پر اهمیت را با ارسال پیامک به اطلاع دانشجویان برسانند ، تا تمامی آنها بتوانند با برنامه ریزی در این مراسمات و کنفرانس ها شرکت کنند.


کاربرد پنل اس ام اس برای دانشگاه ها


اطلاعیه ها و اعلام تاریخ های مهم


زمانی است که دانشجویان می بایست آثار های خود را تحویل دهند ولی آمادگی ارائه این کار را ندارند و یا حتی تاریخ های مهم ، مثل مهلت دریافت آثار و یا تحقیقاتشان را در تابلو اعلانات مشاهده نکرده اند ، در این چنین شرایطی مسئولین محترم دانشگاه ها میتوانند با بهره گیری از ویژگی های متعدد پنل پیام کوتاه ، پیامک مبنی بر پایان مهلت دریافت تحقیقات و یا تاریخ های مهم  انجام فعالیت های تحصیلی برای دانشجویان ارسال کنند.




ارسال پیام کوتاه برای فعالیت دانشجویان


تشکیل گروه های دانشجویی برای فعالیت های درسی


این امکان در دانشگاه ها وجود دارد که در یک فعالیت خاص تحقیقات گروهی انجام دهند ، برای اینکه این گروه ها ایجاد شوند ارسال پیامک فایده منحصر فردی دارد ، چرا که شخص برگزار کننده این فعالیت ها میتواند با استفاده از ارسال پیامک ، افرادی را که علاقه به عضو شدن در این گروه ها را دارند فراخوانده و در آخر خیالش  را از اینکه کار خلاقانه ای نسبت به علاقه دانشجویان به وجود می آورد راحت کند.

اطلاع دادن به دانشجویان برای تعطیلی دانشگاه


پیش می آید که به دلیل های مختلف دانشگاه در یک روز دایر نشود و تعطیل باشد. برای اینکه از این قبیل خبر های مهم به دست دانشجویان برسد خرید سامانه پیامک با خط خدماتی بهترین انتخاب برای رساندن هر نوع خبری به دانشجویان می باشد.چونکه امکان دارد چندین دانشجو جلوی ارسال شدن پیامک های تبلیغاتی را به گوشی های خود گرفته باشند و پیغام شما ازشماره پیامکی تبلغاتی به دست آنها نرسیده باشد.



استفاده از ماژول نظرسنجی در پیامک


نظرسنجی از دانشجویان در پایان ترم


یکی از راه های موثر برای دریافت نظر دانشجویان از پایان ترم تحصیلی استفاده از ماژول نظرسنجی در پنل پیامک می باشد اساتید محترم دانشگاه ها میتوانند با استفاده از این ماژول ، نظر دانشجویان را درباره برگزاری کلاس ها دریافت کنند و در ترم بعدی تغییرات اساسی انجام دهند و به علاوه دانشجویان از اهمیت دریافت نظرشان حس حمایت بیشتری از طرف دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اند دریافت می کنند.




خرید پنل اس ام اس با خط خدماتی



سخن آخر


همانطور که در بالا به برخی از ویژگی های ارسال پیامک برای دانشگاه ها اشاره شد ، سامانه پیامک یکی بهترین روش های ارتباطی بین دانشگاه و تمامی اساتید آن می باشد. مسئولین محترم دانشگاه ها میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از خرید پنل اس ام اس ریلکس با پشتیبانی ما تماس گرفته و از تمامی ابزارهای قدرتمند این پنل بهره مند شوند.