این روزها بیشتر کسب و کارهای دیجیتال مهم ترین دغدغه ای که دارند قرارگرفتن در صفحه اول جستجو در دنیای وب میباشد به همین خاطر کلمه ای به نام سئو seo در این کسب و کار ها از اهمیت زیادی برخوردار است. مطمئناٌ اگر دارید این مطلب را میخوانید این موضوع را شنیده اید که ، اگر در صفحه اول گوگل باشید بازدید از سایت شما بیشتر است. در ادامه این مطلب قصد دارم تا شما را بیشتر با واژه ای بنام سئو و کاربردهای آن آشنا کنم.




سئو به چه منظور ساخته شده است؟



سئو چی هست و به چه منظور ساخته شده؟


سئو یعنی بهینه سازی سایت بر اساس موتورهای جستجو و همینطور seo مخفف شده کلمه Search Engine Optimization هست. همانطور که در متن بالا گفته شد اگر در صفحه اول گوگل باشید بازدید از سایت شما بیشتر خواهد بود یعنی در حال حاضر موتورهای جستجو روزانه گوگل یکی از مهم ترین موتورهای جستجو در دنیاست ، به این خاطر که هرچقدر تعداد سرچ روزانه یک سایت در گوگل بالاتر باشد به این معنی است که فروش و تعداد بازدید آن سایت به همان مقدار بالاست.


چگونه وب سایت را در ردیف اول سرچ گوگل قرار دهیم؟




چطور میتوانیم در ردیف اول سرچ گوگل قرار بگیریم؟


در اینجا باید بگویم که کار اصلی سئو در همینجا تعریف شده و باعث میشود سایت شما در ردیف های اولیه سرچ گوگل قرار بگیرد برای همین یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات در کسب و کارهای دیجیتال سئو سایت میباشد ، که برای سئو کردن سایت نیاز به افرادی است که در اینترنت و فضای وب تسلط کامل داشته باشند.


تعریف دقیق از سئو seo


کار اصلی سئو بالا بردن بازدید و ترافیک بصورت طبیعی و بدون نیاز به پرداخت هزینه برای سایت ها به وسیله موتورهای جست وجو میباشد. Seo همانطور که از اسم لاتین آن پیداست Search Engine Optimization  یعنی بهینه سازی سایت بر اساس موتورهای جست و جو که البته تمامی موتورهای جستجو مثل yahoo , google, bing  نتیجه های جستجو اولیه را شامل میشوند.



اهداف  صاحبین وب سایت ها برای سئو سازی


اگر بخواهیم مثالی در نظر بگیریم


فرض کنید وب سایت شما در بالاترین سطح نتایج جستجو قرار گرفته و به همین دلیل وب سایت شما به وسیله موتورهای جستجو ترافیک بالایی را بدست آورده است مطمئناٌ بیشتر این بازدید کنندگان تبدیل به مشتری خواهند و درصد فروش محصولات شما نیز بالا خواهد رفت.


تقریبا تمامی صاحبان وب سایت ها میدانند که بیشتر بازدید کنندگان فقط بر روی اولین نتایج بدست آمده بر اساس جست وجو کیلیک میکنند و این موضوع یکی از دلایل پر اهمیت سئو سازی سایت میباشد که طبق آمارهای بررسی شده از 70% رفتارهای کاربران دیده شده.




استفاده از کلمات کلیدی در بهینه سازی سئو



کاربرد های سئو در چیست؟


سئو سازی وب سایت یکی از اصلی ترین اهداف صاحبین سایت ها میباشد که برای آن هدف هایی در نظر گرفته اند چرا که کاربرد های سئو میتواند در خیلی از زمینه ها به این افراد کمک کند که من چند مثال در متن زیر از اصلی ترین کاربردهای سئو برای شما آماده کردم را ببینید.

معرفی برند و ایجاد فضا برای برند سازی

بالا بردن فروش محصولات بصورت آنلاین

افزایش بازدید کنندگان

افزایش ترافیک در وب سایت

ایجاد برند سازی

انجام فعالیت های تبلیغاتی

چگونه میتوانیم وب سایت خود را بهینه سازی کنیم؟


شما میتوانید ب چند روش موجود وب سایت خود را بهینه سازی کنید راه هایی نیز برای این بهینه سازی وجود دارد میپرسین چه راه هایی؟

روش های موجود برای بهینه سازی سایت استفاده از کلاه سیاه و سفید میباشد.



استفاده از روش کلاه سیاه و سفید سئو



کلاه سیاه

 یکی از این روش هاست اما بصورت فریب دادن قوانین و یا به قولی دور زدن آنها که اگر این فعالیت ها مشخص شود وب سایت مورد نظر از طرف موتورهای جستجو گر مورد تنبیه قرار خواهند گرفت.

کلاه سفید 


به روش های که برگرفته از قانون باشد و تمامی اصول ها در آن رعایت شده باشد کلاه سفید می گویند که بهترین راه برای بهینه سازی وب سایت استفاده از روش کلاه سفید میباشد چرا که دغدغه شما را برای قرار گرفتن در نتایج جستجو به پایان میرساند و بهتر از آن ماندگاری شما در موتورهای جستجو در این روش حتمی است.

استفاده از کلمات کلیدی


یکی دیگر از روش های بهینه سازی سایت تحقیق بر روی کلمات کلیدی میباشد. شما میتوانید برای بهینه سازی وب سایت خود در فضای گوگل و کلماتی که توسط کاربران بیشترین جستجو را داشته اند تحقیق کنید و با این روش تعداد بازدید کنندگان سایت خود را افزایش دهید.



کاربرد های سئو در چیست؟


تولید محتوا در وب سایت


تولید محتوایی که موضوعات آن مورد نیاز عموم باشد البته با رعایت نکات قانونی میتواند کمک زیادی به دیده وب سایت شما و بهینه سازی آن داشته باشد.

استفاده از بک لینک ها


اگر در تولید محتوا و یا متن های که در سایت از آن ها استفاده میکنید بک لینکی قرار دهید که به صفحات دیگر سایت شما در متن اشاره کند شانس بازدید بیشتری را خواهید داشت.