وقتی صحبت از آزمایشگاه میشود همه ما تصویر یک مکان شلوغ و پر رفت و آمد را در ذهن خود میبینیم که تمامی این شلوغی برای دریافت جواب های آزمایش ، پرسش سوال های مکرر بیماران و دادن آزمایش هایی برای تشخیص دقیق بیماری مثل رادیولوژی و سونوگرافیست . برای اینکه مدیر یک آزمایشگاه بتواند بر روی تمامی این موضوعات رسیدگی کند میتواند از روش های ارسال پیامک استفاده کند که در این مطلب به آن میپردازیم.





ایجاد ارتباط دو طرفه بین بیمار و آزمایشگاه با پیامک


ایجاد ارتباط دو طرفه بین بیماران و آزمایشگاه


بیشتر زمان پرسنل در آزمایشگاه ها برای پاسخ دادن سوالات و دادن جواب آزمایشات به بیماران میگذرد که خب ، این موضوع کاملا نرمال است اما پرسش سوال های مکرر و پاسخ به تک تک این بیماران در روز های شلوغ واقعا امکان پذیر نیست و در نهایت همین مسئله شلوغی باعث میشود بیمار دیگر آزمایشگاه شما را برای انجام آزمایشات انتخاب نکند.

برای حل این موضوع ایجاد یک راه ارتباطی بین بیمار و آزمایشگاه میتواند کارساز باشد به نظر شما چه راه حلی میتواند هم سریع باشد و علاوه بر مقرون بصرفه بودن از نظر اقتصادی کاربرد ویژه ای برای آزمایشگاه داشته باشد؟

برقراری ارتباط در این مواقع باید طوری باشد که تنها خود بیمار را متوجه این موضوع کند یعنی بصورت شخصی باشد که تمامی حقوق بیمار در آن حفظ شود.

ارسال پیام کوتاه با سامانه پیامکی از هر نظر میتواند در این موضوع به پرسنل آزمایشگاه ها کمک کند. در کمترین حالت حجم کار آنها را کم کرده و یک راه ارتباطی شخصی بین بیمار و آزمایشگاه ایجاد کند.




ارسال پیامک به مراجعه کنندگان آزمایشگاه


بازاریابی برای آزمایشگاه ها


شاید اولین چیزی که برای تبلیغات آزمایشگاه به فکرتان برسد ارسال ایمیل ، پخش تراکت و یا استفاده از صفحات اجتماعی باشد اما مهم ترین موضوع برای آزمایشگاهی که به تازگی تاسیس شده خبر دادن به احالی آن منطقه است. زمانیکه یک آزمایشگاه در منطقه جدیدی شروع به فعالیت میکند مسئول آزمایشگاه در ابتدا باید افرادی که در حوالی آن زندگی میکنند را ازتاسیس آزمایشگاه جدید مطلع کند. چرا که اگر افراد بدانند چنین خدماتی در نزدیک محل زندگی آنها وجود دارد مطمئنا راه نزدیک تری را برای انجام آزمایشات خود انتخاب میکنند.

مدیر آزمایشگاه میتواند با خرید پنل اس ام اس به همراه خط خدماتی از خدمات پیام کوتاه برای ارسال پیامک بصورت منطقه ای برای جذب بیشتر مراجعه کنندگان آزمایشگاه استفاده کنند.

برای مثال بهتر


آزمایشگاه آد در نزدیکی محل زندگی شما به تازگی تاسیس شده و با بهترین متخصصان منتظر حضورتان هستیم.

راهکاری آسان و کارآمد برای نوبت دهی


اصلی ترین موضوع بحث نوبت دهی در آزمایشگاه ها برای انجام آزمایش های سونو گرافی و رادیولوژیست این دو بخش همیشه زمان زیادی از مراجعه کنندگان میگیرد و همین وقت گیری باعث ایجاد شلوغی میشود. به این خاطر که نه تنها افرادی که برای آزمایش دادن در آزمایشگاه وجود دارند بلکه افراد زیاد برای گرفتن نوبت مراجعه میکنند.




ارسال پیامک نوبت دهی برای آزمایشگاه ها



آزمایشگاه ها برای برطرف کردن ازدحام بیش از حد میتوانند با استفاده از ماژول پاسخگو هوشمند پنل پیام کوتاه ریلکس نام بیمار و شماره آن را دریافت کرده و از آنها بخواهند عدد مورد نظر را به سامانه آزمایشگاه برای دریافت نوبت پیامک کنند.

به فرض اگر سامانه پیامکی آزمایشگاه شما 200056458 باشد بیمار با ارسال عدد 3 به این شماره متن زیر برایش پیامک خواهد شد.

برای آزمایش سونوگرافی ساعت 15 در آزمایشگاه حضور داشته باشید.

                                                       باتشکر آزمایشگاه آد





ارسال پیامک یادآوری برای مراجعه کنندگان



ارسال پیامک یادآوری


به مراجعه کنندگان آزمایشگاه میتوانید پیامک یادآوری ارسال کنید و 2 روز قبل از زمان نوبت مواردی که مهم است را به آنها یادآوری کنید.

برای مثال


نوبت سونوگرافی شما در روز یکشنبه تاریخ 18/08/99 میباشد لطفا 10 ساعت قبل از آزمایش چیزی میل نکنید.



ارسال پیامک به پرسنل آزمایشگاه


ارسال پیامک به پرسنل آزمایشگاه


پیام کوتاه تنها در زمینه اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان به کمک آزمایشگاه ها نمی آید بلکه مسئولین آزمایشگاه ها میتوانند با راه اندازی پنل پیامکی برای پرسنل خود در مواقع مورد نیاز پیامک ارسال کنند.

در مواقعی مثل پیج کردن ، ماموریت های احتمالی ، مرخصی دادن و یا برعکس نپذیرفتن درخواست مرخصی و...




راه اندازی سامانه پیام کوتاه برای آزمایشگاه ها




نتیجه گیری مطلب


همه کسب و کارها احتیاج به تبلیغ و دیده شدن دارند تا ورودی محل درآمد خود را افزایش دهند مراکز بهداشتی و آزمایشگاه ها نیز یکی از مشاغلی است که میبایست ورودی مراجعه کنندگان خود را به حداقل برساند. در عصر تکنولوژی به روز ترین نحوه بازاریابی و اطلاع رسانی به عموم از چگونگی ارائه خدمات ارسال پیامک از طریق سامانه پیام کوتاه میباشد.