تبلیغات همیشه در زندگی ما نقش داشته اند از تلویزیون گرفته تا بیلبورد ها ، صفحات مجازی و همینطور وب سایت ها هر لحظه مشغول تبلیغ برای یک برند خاص هستند. اما این روز ها به دلیل کاربرد ویژه ای که پیامک برای هر کسب و کاری داشته حتی برندهای مطرح نیز از ارسال پیامک برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده میکنند. در این مقاله تصمیم دارم توجه شما را به راه اندازی بهترین کمپین تبلیغاتی با پیامک جلب کنم.





ایجاد کمپین تبلیغاتی با پیامک



کمپین تبلیغاتی چیست؟


اصلاً کمپین تبلیغاتی کارش چیه؟ میخواهم برای شما یک مثالی بزنم تا راحت تر با واژه کمپین آشنا شوید . فرض کنید شما به یک کافی شاپ نسبتاً بزرگ میروید و متوجه میشوید یک میزی در نزدیکی شما وجود دارد و بصورت ناخودآگاه توجه شما به آنها جلب میشود. متوجه میشوید افرادی که در آن جمع هستند بصورت تک تک ایده های خود را راجعبه یک موضوع مشخص بیان میکنند. به این نوع صحبت ها کمپین و یا گروه گفته میشود که برای یک هدف مشخص در حال گفتگو  هستند.

حالا از شما میخواهم هر کدام از این افرادی که به دور میز جمع شده اند را یکی از شیوه های تبلیغاتی زیر ببینید مثل

تبلیغات در فضای مجازی ، ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات پیامکی ، آگهی تبلیغاتی در سایت ها ، تبلیغات بیلبوردی

در کل تمامی این فعالیت ها برای ساخته شدن یک برند و تبلیغات برای محصول و خدمات آن به کار گرفته میشوند. که هدف اصلی این فعالیت ها متقاعد کردن مشتریان به خرید میباشد. زمانیکه شما برای تبلیغات برند خود یکی از این روش ها را انتخاب کنید به این معناست که کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کرده اید.


راه اندازی و اجرای کمپین تبلیغاتی به این سادگی ها نیست یعنی در دید اول می بایست تحقیقات دقیقی درباره شیوه ای که مدنظر دارید انجام دهید. یک روش دائمی که هر زمان قابل دسترس باشد ، مثل ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس که در ادامه توضیحات لازم را در مورد راه اندازی این کمپین تبلیغاتی خواهم داد.




چگونه کمپین تبلیغاتی برندمان را با پیامک راه اندازی کنیم؟




چگونه کمپین تبلیغاتی برندمان را با پیامک راه اندازی کنیم؟


قبل استفاده و یا خرید هر نوع سیستم و روش تبلیغاتی ابتدا باید تحقیقات لازم را در مورد معتبر بودن آن انجام دهیم. پنل اس ام اس نیز یکی از این سرویس هاست ، زمانیکه از معتبر بودن سامانه پیامکی مورد نظرتان مطلع شدید نوبت به تحقیق راجعبه افراد و بازار هدف میرسد.



تحقیق درباره بازار هدف برای ارسال پیامک


منظور از تحقیق درباره بازار هدف ، یعنی اگر شما فروشنده مبلمان هستید ، ابتدا باید افرادی را که احتمال بیشتری نسبت به خرید آنها از برندتان میدهید را شناسایی کنید. برای خرید لوازم منزل مثل مبلمان بطور عادی آقایان اقدام میکنند ، که دلیل آن هم پرداخت هزینه برای دریافت کالا مورد نظر است. در چنین مواردی ارسال پیامک تبلیغاتی فروشگاه خود را باید بعد از ساعات کار اداری ارسال کنید تا افراد شاغل در منزل بوده و فکر آنها درگیر مسائل کاری نباشد.




ارسال پیامک با پنل اس ام اس




و یا برعکس بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی برند لوازم آرایشی قبل ساعت اداری و حداکثر تا ساعت 4 بعد از ظهر هست چرا که خانم ها در رده های سنی بین 25 تا 55 سال بیشترین خرید را از لوازم آرایشی دارند و برای خرید از شما در این ساعات امکان خرید بیشتری خواهند داشت.

شما با درنظر گرفتن بازار هدف خود در هر کسب و کاری میتوانید با ارسال اس ام اس تبلیغاتی بازخورد مطلوب خود را به دست بیارید اما به شرطی که تمامی اصول بازاریابی پیامکی را در نظر بگیرید.


راهکارهای ویژه سرویس ارسال پیامک


با استفاده از پنل پیامک برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی برندتان میتوانید با دست باز برای مشتریان خود پیامک ارسال کنید میپرسین چگونه؟

با بکار گیری ابزارهای قدرتمند پنل پیامک ریلکس به راحتی هر نوع ارسال تبلیغاتی برای برندتان امکان پذیر است. برای مثال اگر میخواهید متفاوت تر عمل کنید میتوانید در بعضی موارد خاص بجای پیامک متنی از پیامک صوتی استفاده کنید تا بتوانید با مشتریان ارتباط و تعامل بهتری برقرار کنید.




ارسال پیامک انبوه با پنل پیامک



ارسال پیامک انبوه


تحقیقات نشان داده حتی کسب و کارهای بزرگ نیز برای کمپین تبلیغاتی خود از کانال های بازاریابی موثر مثل ارسال پیامک انبوه استفاده می کنند.اما برای بکارگیری این ابزار ویژه سرویس پیامکی باید متنی که برای معرفی برندتان انتخاب می کنید منحصر به فرد باشد تا خرید و بازدید برای مشتری از محصولاتتان وسوسه کننده بنظر برسد.

این نوع ارسال اگر به شکل اصولی انجام شود و نحوه انتقال پیام شما به مشتریان از قبل تعیین شده باشد میتواند تبدیل به بهترین راهی برای جذب سرمایه شود. منظور از نتقال پیام طرز نوشتاری متن پیامک تبلیغاتی است که در ادامه در مورد این موضوع صحبت میکنیم با من همراه باشید.



طرز نوشتاری بهترین متن در کمپین تبلیغاتی پیامک


پایه ی اصلی برای راه اندازی بهترین کمپین تبلیغاتی با پیامک درنظر گرفتن یک متن ویژه برای تاثیرگذاری در نگاه اول مخاطبتان است. چرا که همه تلاش ها برای ایجاد کمپین تبلیغاتی پیامک ، نقش بستن برند شما بر روی ذهن خواننده از طریق متن پیامکی است که برای تبلیغات درنظر گرفته اید.

محتوایی که شما برای کمپین تبلیغاتی پیامک در نظر میگیرید یک کارت شناسایی از کسب و کارتان به حساب می آید ،  پس مطمئناً متوجه پر اهمیت بودن چگونگی نوشتار و محتوای متن پیامک شدید.




نحوه تولید محتوا متن پیامک تبلیغاتی





برای مثال شما مشتریان را به دو گروه جدید و ثابت دسته بندی میکنید متنی که برای معرفی اولیه لازم است را دیگر لوزومی ندارد تا برای مشتریان ثابت و قدیمی ارسال کنید چرا که آنها قبلا با برند شما آشنا شده اند و با ارسال پیامک تکراری بی تعارف آنها را از دست میدهید.

ارسال این نوع پیام ها که تنها برندتان را معرفی میکند باید برای مشتریانی ارسال شود که تنها یک یا دو بار از شما خرید کرده اند ، آن هم برای یادآوری که برند شما را فراموش نکنند.

تا جای که امکان دارد متنی را که برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی پیامکی انتخاب میکنید کوتاه ، مفید ، مختصر طراحی کنید بطوریکه تمام توضیحات شما از برندتان در یک خط خلاصه شود. با این تکنیک پیامک شما در لحظه اول خوانده میشود.




خرید پنل اس ام اس با خط خدماتی



برند خود را بشناسید



برای اینکه ایده های خلاقانه خود را از طریق کمپین تبلیغاتی با پیامک پیش ببرید ابتدا نیاز است نقاط ضعف و قوت برند خود را بشناسید. یعنی توانایی های محصولاتتان باید همانی باشد که در  پیامک تبلیغاتی ارسال میکنید و اغراق نکنید.


در نوع معرفی برندتان صداقت داشته باشید تا کمپین تبلیغاتی که راه اندازی کرده اید با شکست مواجه نشود. چرا که این روزها سایت ها بخش نظرسنجی دارند و اگر یک یا دو نفر از خدماتی که شما به آنها ارائه دادید ،  راضی نباشند و نظر خود را ثبت کنند دیگر کسی از شما خرید نخواهد کرد.



استفاده از ماژول نظرسنجی با پنل پیامک
 



برای مثال


رستورانی به تازگی شروع به فعالیت کرده بود و پیامکی مبنی بر بهترین و با کیفیت ترین رستوران برای ما با پیامک ارسال شد ، آدرس سایت نیز داخل پیامک درج شده بود قصد داشتیم 2 پرس غذا بصورت آنلاین سفارش بدیم اما یکی از دوستان به ما گفت لطفا قبل از خرید نظرات کاربرها رو نگاه کنید. ما هم نگاهی انداختیم که متاسفانه یک کاربر هم از این رستوران تعریف نکرده بود.

 یکی از کیفیت گله داشت و دیگری از پایین بودن کیفیت غذا نسبت به تبلیغات و مبلغی که از آنها گرفته شده بود. جالب اینجا بود که این رستوران 1 ماه بیشتر نتونست به فعالیت خودش ادامه بده.


برای همین لطفا همه جوانب رو درنظر بگیرید تا برند خود را طوری معرفی کنید که هست تا مشکلی متوجه کسب و کاری که راه اندازی کرده اید نشود. برای اینکه بتوانید کنترل بر تمام جوانب داشته باشید سرویس ارسال پیامک در این موضوع نیز به کمک شما آمده است میپرسین چطور؟

با استفاده از ماژول نظر سنجی پنل اس ام اس ریلکس شما میتوانید نسبت به کیفیت خدماتتان از مشتریان نظرسنجی کنید تا بتوانید هر روز بهتر از دیروز عمل کنید.



راهکارهای مفید برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی پیامک



در نظر گرفتن هزینه برای  راه اندازی کمپین تبلیغاتی با پیامک


بعد از اینکه تمامی راه های تبلیغاتی را بررسی کردید و مطمئن شدید که بهترین و مناسب راه تبلیغاتی برای برندتان راه اندازی کمپین تبلیغاتی با پیامک است ، باید بدانید که این روش مثل سایر خدمات تبلیغاتی نیست یعنی شما اگر منتظر بازخود و جذب سرمایه هستید می بایست این شیوه تبلیغات را بصورت دائم پیش ببرید.درنظر گرفتن هزینه برای کمپین تبلیغاتی باید اولین قسمت راه اندازی کسب و کارتان باشد تا خدایی نکرده برای هزینه ها به مشکل برنخورید و مدیریت خود را به بهترین شکل پیش ببرید.