در دنیای امروز دیگر تبلیغات سنتی برای بازاریابی کسب و کارها جواب نمیدهد، داروخانه ها نیز جزئی از کسب و کارهای مهم به حساب می آیند مسئولین داروخانه ها میتوانند از خدمات به روز تری همچون سامانه پیامکی برای فروش محصولات و برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کنند که در این مقاله درباره کاربرد پنل اس ام اس برای داروخانه صحبت خواهیم کرد.





ایجاد ارتباط پیامکی با داروخانه های دیگر



ایجاد ارتباط پیامکی با داروخانه های دیگر


از قدیم تا کنون داروخانه ها برای رساندن دارو به بیماران، داروهای یکدیگر را خریداری میکردند تا بیمار هر چه سریعتر دارو مورد نظر خود را خریداری و استفاده نماید، قبلاً این تبادل با تماس تلفنی انجام میشد اما حالا با وجود پیشرفت تکنولوژی داروخانه ها میتوانند با ارسال یک پیام کوتاه از طریق سیستم ارسال پیامک، داروهای یکدیگر را با کمترین راه برقراری ارتباط جابه جا کنند.

به این شکل که داروخانه ها با ذخیره کردن اطلاعات داروخانه های اطراف در قسمت دفترچه تلفن سامانه میتوانند به راحتی نام دارو و مشخصات مربوط به آن را کامل در متن پیامک درج کنند تا اگر داروخانه اطراف داروی مورد نظر را داشت برای آنها با پیک ارسال کند.

در برخی مواقع پیش می آید که تنها تعداد اندکی از داروخانه ها دارو مورد نیاز بیماری را که برای دریافت آن به داروخانه شما مراجعه کرده داشته باشند. به همین خاطر مسئولین داروخانه ها میتوانند در چند ثانیه به داروخانه های شهر پیامک بفرستند تا در زمان وجود دارو برای آنها دارو مورد نظر را ارسال کنند.

برای مثال

سلام وقت بخیر همکار گرامی در صورت داشتن قرص ........ لطفاً با شماره ........... داروخانه ......... تماس بگیرید.



بازاریابی هدفمند داروخانه ها با پنل پیامک




بازاریابی هدفمند داروخانه ها با پنل پیامک


منظور از بازاریابی هدفمند، نوع ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی و زمان آن میباشد. از آنجایی که بیشتر داروخانه ها محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به مشتریان خود عرضه میکنند میتوانند برای فروش بیشتر این محصولات با بکار گیری از سرویس ارسال پیامک برای مشتریان پیام کوتاه ارسال کنند اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد آن هم، در نظر گرفتن زمان و متن پیامک می باشد.


برای مثال بیشترین افردای که از این محصولات آرایشی و بهداشتی داروخانه ها استفاده میکنند مطمئناً خانم هستند به همین خاطر داروخانه ها میتوانند بین ساعت 14 الی 17 پیامک تبلیغاتی برای این محصولات ارسال کنند تا خانم هایی که در منزل هستند زمان کافی برای خرید داشته باشند.




اطلاع رسانی به مشتریان داروخانه با پیامک



اطلاع رسانی به مشتریان داروخانه با پیامک


محصولات داروخانه تنها به دارو ختم نمیشود بعضی از این محصولات آرایشی و بهداشتی بوده برخی مربوط به پوشک و وسایل بچه و.... میباشد. گاهاً مشتریان ثابت داروخانه از یک محصول خاص استفاده میکنند که تنها داروخانه شما با آن شرکت قرارداد دارد به همین خاطر زمانیکه این محصولات به پایان میرسد مشتریان از شما درخواست میکنند تا هر زمان این محصول را مجدد خریداری کردید به آنها اطلاع رسانی کنید.


مسئول داروخانه ها میتوانند به راحتی با خرید سامانه پیامکی برای داروخانه در سریعترین زمان ممکن مشتریان را از وجود محصولاتی که سفارش داده بودند اطلاع رسانی نمایند.

برای نمونه

مشتری گرامی داروخانه ......... محصول ......... که درخواست داده بودید مجدد برای داروخانه شارژ شد.



ارسال پیامک داروخانه ها به پزشکان



ارسال پیامک داروخانه ها به پزشکان


پزشکان همیشه ارتباط مستقیمی با داروخانه ها دارند به این دلیل که وقتی داروخانه ای را برای دریافت دارو به بیمار معرفی میکند می بایست دارو نوشته شده در نسخه را داشته باشد. زمانی پیش می آید که داروخانه مربوطه داروی مخصوص و مهم را تمام میکند و یا برعکس دارویی که تمام شده بود مجدد شارژ میشود در چنین شرایطی مسئولین داروخانه ها باید به پزشکان اطلاع دهند تا وقت بیمار بیهوده در داروخانه تلف نشود.


شاید قبلاً برای رساندن این خبر از زمان پرسنل داروخانه و یا تماس تلفنی استفاده میکردند که هزینه زیادی برای داروخانه ها دربر داشت، اما اکنون داروخانه های پیشرفته برای رساندن این قبیل خبرهای مهم از ارسال پیامک استفاده میکنند.

برای این کار تنها کافیست در قسمت دفترچه تلفن لیستی از اطلاعات تماس پزشکانی که با آنها همکاری میکنید تهیه کرده و در موقعیت های ضروری پیامک اطلاع رسانی برای آنها استفاده کنید.

برای مثال

پزشک عزیز پماد.......... در داروخانه ............شارژ شد لطفاً بیماران را برای دریافت دارو به این داروخانه انتقال دهید.

پزشک گرامی قرص ........ و پماد .............. در داروخانه ............ به اتمام رسید و تا شنبه شارژ خواهد شد.



فرستادن پیامک برای کارمندان داروخانه


اتفاقات احتمالی برای داروخانه باعث میشود که در روزهای خاص تعطیلی اجباری پیش بیاید و یا مشکلاتی مبنی بر تاسیسات داروخانه رخ دهد در چنین مواقعی مسئولین داروخانه ها میتوانند با ارسال پیام کوتاه از طریق پنل پیام کوتاه داروخانه برای تمامی کارکنان پیامک اطلاع رسانی ارسال کنند تا کارمندان را از تعطیلی نیمه وقت و تمام وقت داروخانه مطلع نمایند. چرا که هر راه ارتباطی زمانبر و هزینه بیشتری نسبت به ارسال پیامک خواهد داشت.

برای نمونه

پرسنل محترم داروخانه .........امروز تاریخ 22/11/99 داروخانه بطور نیمه وقت تعطیل خواهد بود.



سخن آخر



سامانه پیام کوتاه از هر نظر برای داروخانه ها مفید و کاربردی میباشد. با استفاده از پنل پیامکی ریلکس، داروخانه ها میتوانند از بهترین و به روز ترین خدمات پیام کوتاه برای بازاریابی و برقراری ارتباط با همکاران و مشتریان برای پیشرفت و فروش بیشتر محصولات بازخورد ویژه ای داشته باشند.