در سال های اخیر هدف اکثر مشاغل و بنگاه های اقتصادی که بطور مستقیم و یا غیر مستقیم محصولات خود را به عموم مردم و به فروش می رسانند ، از جذب مشتری جدید به حفظ و نگهداری مشتریان قدیمی که باعث سود دهی بیشتری از طریق خرید بیشتر آنهاست تغییر پیدا کرده است. با ایجاد باشگاه مشتریان این هدف خیلی پررنگ تر شد و پاسخ مطلوبی در جهت سود دهی برای بنگاه های اقتصادی شکل گرفت در این مقاله می خواهم اطلاعات بیشتری در مورد باشگاه مشتریان و مزایایی که در کسب و کار ایجاد کرده برای شما به اشتراک بزارم.


باشگاه مشتریان چیست؟


در اصل باشگاه مشتریان بر این باور ایجاد شده که یک مشتری وفادار می بایست از امتیازات و توجهات بیشتری نسبت به مشتری جدید بهره مند شود ، چرا که سود دهی مشتریان وفادار در طولانی مدت برای کسب و کار از نظر اقتصادی کاملا چشم گیر تر از مشتریان جدید است. پس در همین جا میتوان گفت باشگاه مشتریان محلی است برای جمع آوری و شناخت مشتری های وفادار جهت ارائه امتیاز و پاداش هایی از طرف بنگاه اقتصادی ، به آن دسته از مشتریانی که بصورت مداوم از شما خرید میکنند.


به قولی باید هوای مشتریان دائم را داشته باشید تا بصورت مداوم و از روی عادت همیشگی خرید خود را از محل کسب و کار شما انجام دهند که سود دهی بیشتری را در کسب و کارتان تجربه کنید.




باشگاه مشتریان چه مزایای دارد؟




باشگاه مشتریان چه مزایای برای کسب و کار دارد؟


اولین کاری که یک فروشگاه برای فروش بیشتر و جلب اعتماد مشتریان دائم خود اقدام میکند ، ایجاد باشگاه مشتریان برای شناسایی بیشتر و بهتر رفتار مشتریان جهت دادن امتیاز برای خرید های کوچک و بزرگ یک مشتری از فروشگاه مربوطه است تا با جمع آوری این امتیازات از طرف مشتری جایزه و پاداش فروشگاه و یا بنگاه اقتصادی به آن تعلق بگیرد. به این منظور که با تحریک بیشتر مشتری خریدهای بیشتری از سمت آن صورت میگیرد و رفتار مشتری از یک خرید ساده به یک رفتار وفادارانه و همیشگی تبدیل شود.

مزایای باشگاه مشتریان تنها به وفادار ماندن مشتری ختم نمیشود بلکه در بسیاری از زمینه های اقتصادی باعث پیشرفت و تغییر در استراتژیک کاری شما شده از این رو نظم خاصی در امور مشتریان خود ایجاد می کنید که در ادامه مطلب راجعبه این موضوع صحبت خواهیم کرد.




ارسال پیامک تخفیفات با پنل اس ام اس



تغییر نوع دید مشتری به برقراری ارتباط با برند شما


زمانیکه شما باشگاه مشتریان برند خود را راه اندازی کرده و از این طریق مشتریان را از وجود محصولات جدید با خبر می کنید حس مهم بودن و امنیت را در مشتری ایجاد می کنید و هدف از ایجاد باشگاه مشتریان حفظ مشتری قدیمی و وفادار کردن آن به خرید از برند شماست.




کاربرد پنل اس ام اس برای باشگاه مشتریان



جلوگیری از اتلاف وقت


باشگاه مشتریان به شما این امکان را میدهد تا با شناسایی مشتریان در رده های سودآور و کم سود آنها را دسته بندی کرده و در گروه های خاص آنها را قرار دهید. همچنین شما میتوانید با خرید سامانه پیام کوتاه ریلکس ازامکانات آن در دفترچه تلفن برای ایجاد یک باشگاه مشتریان مفید استفاده کنید. تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان خود بتوانید مشتریان کم سود و پر سود را از هم جدا کرده و برای مشتریان وفادار خود پیامک ارسال کنید.



جمع آوری اطلاعات مشتریان برای ارسال پیامک



جمع آوری اطلاعات مشتریان


وقتی شما از مشتریان اطلاعاتی جهت افزودن در مخاطبین باشگاه مشتریان درخواست میکنید ، این امکان را برای برند خود ایجاد میکنید تا منبعی از اطلاعات مشتریان را جهت شناسایی رفتار و نیازهای آنها بدست آورده و علاوه بر آن بانکی از اطلاعات شماره مشتریانتان برای ارسال پیامک تبلیغاتی نسبت به نوع نیاز آنها درنظر بگیرید.




افزایش فروش محصولات در باشگاه مشتریان



بالا بردن میزان خرید مشتری و افزایش سود


در باشگاه مشتریان شما میتوانید با جمع آوری انبوهی از اطلاعات شماره مشتریان آنها را از تخفیفات ماهانه مطلع کرده و از این طریق مشتری را برای خرید مجدد تحریک کرده و سود بیشتری از خرید مشتریان وفادار در کسب و کار بدست آورید.


چگونه از پنل پیامکی برای ایجاد باشگاه مشتریان استفاده کنیم؟


رسیدگی به امور مشتریان در هر زمینه شغلی این امکان را به کسب و کار میدهد تا مدیریت خاصی نسبت به نوع مشتریان خود ایجاد کنند. پنل اس ام اس این امکان را برای هر مشاغلی ایجاد می کند تا در بخش امکانات با استفاده از دفترچه تلفن گروه هایی برای مشتریان وفادار خود بسازید و در زمان مناسبت ها مثل تولد برای آنها علاوه بر تبریک تولد از محصولات و آفرهای ویژه با خبرشان کنید.




مزیت پنل اس ام اس برای ایجاد باشگاه مشتریان



نتیجه گیری مطلب


باشگاه مشتریان راه حل خوبی از هر لحاظ برای توسعه برند تجاری میباشد شما با بهره گیری از اطلاعات مشتریان میتوانید به حفظ مشتریان وفادار که بیشترین سود کسب و کارتان را از آنها دریافت می کنید کمک کرده و نسبت به نوع رفتار و نیازشان آنها را گروه بندی کنید. و همچنین برای هر نوع مشتری آفرهای خاص خود را در نظر بگیرید. استفاده از پنل پیامک به شما این امکان را میدهد تا با ارسال پیامک نظرسنجی در مورد برندتان نظر مشتریان را بدانید و نسبت به آن ،  نوع ارائه خدمات و محصولات خود را ارتقاء دهید.