زمانیکه شما برای تبلیغ کسب و کارخود از بازاریابی پیامکی استفاده کنید ، متوجه خواهید شد که افزایش تعداد اعضای خبرنامه پیامکی و حفظ و نگهداری این اعضا نقش مهمی بر درآمد و همینطور برندسازی محصولاتتان دارد. به همین خاطر بحث امروز مقاله را به چگونگی حفظ اعضاء  و همچنین راهکارهایی برای جلوگیری لغو اشتراک اعضاء خبرنامه پیامکی اختصاص دادیم.


پس از ایجاد خبرنامه پیامکی نوبت به افزایش تعداد اعضای خبرنامه میرسد ، زمانیکه شما حتی یکی از این اعضاء را از دست بدهید در اصل راه ارتباط با یکی از مشتریان را از دست داده اید در این صورت می بایست به چند راهکار دقت کنید تا اعتماد اعضاء خبرنامه پیامکی خود را جلب کنید به طوری که تبدیل به مشتریان وفادار شما شوند.



رعایت نکات مهم در خبرنامه پیامکی



علت لغو اشتراک اعضاء خبرنامه پیامکی


برای اینکه بتوانید جلوی لغو اشتراک اعضاء خبرنامه پیامکی خود را بگیرید ابتدا می بایست درباره علت آن تحقیق کنید. چند دلیل وجود دارد که در ادامه خدمتتان اعلام میکنم.

ارسال کردن پیامک بیش از نیاز


اگر شما بیش از نیاز برای اعضاء خود پیامک ارسال می کنید در این صورت منتظر لغو اشتراک اعضاء خبرنامه پیامکی تان باشید. همیشه بخاطر بسپارید معنی خبرنامه پیامکی یعنی به اشتراک گذاشتن اخبار مهم و فوری از محصولات و راه ارتباطی سریع  برای مشتریان دائم که در خبرنامه پیامکی شما عضو شده اند.

بهترین راه حل استفاده کردن از ماژول ارسال زماندار بوده که شما اگر آفرهای ثابت در فصل های مختلف داشته باشید میتوانید برای اعضاء خبرنامه پیامکی خود بصورت منظم در فصل های آفر پیامک ارسال کنید، با این کار هم حرفه ای تر عمل می کنید و هم در زمان خود صرفه جویی می کنید.




ارسال پیامک اختصاصی برای مشتریان



ارائه نکردن پیشنهادات  بصورت اختصاصی


شما اگر هر چقدر هم برای تبلیغات محصولات بصورت عمومی هزینه کنید و آفرهای ویژه برای مشتریان در نظر بگیرید اعضاء خبرنامه پیامکی شما توقع دارند که بصورت اختصاصی برای آنها پیشنهاداتی در نظر بگیرید و آنها را در جریان این تخفیفات قرار بدید ، به این خاطر که اعضاء خبرنامه پیامکی شما با مشتریان یکی دو روزه تفاوت بسیاری دارند ، آنها مشتریان دائمی شما هستند که قصد دارند از تمامی اخبار مهم محصولات شما با خبر باشند در نتیجه بخش مهمی از سود محل کسب و کارتان به خرید آنها از محصولاتتان بستگی دارد.

اگر میخواهید از لغو اشتراک اعضاء خبرنامه پیامکی تان جلوگیری کنید بهتر است یک برنامه ای در مورد ارائه پیشنهادات اختصاصی برای آنها در نظر بگیرید.





ویرایش صحیح متن پیامک تبلیغاتی



کوتاه نبودن متن پیامک


یکی از اصلی ترین دلایل لغو اشتراک اعضاء خبرنامه پیامکی کوتاه نبودن متن پیامک شماست ، شخصی که در خبرنامه پیامکی شما عضو شده منتظر پیامک طولانی که حوصله اش را سر میبرد نیست و بیشتر این پیام ها در مرحله اول ناخوانده ، مرحله دوم در اسپم و در آخر باعث لغو اشتراک اعضاء میشود که این اتفاق لطمه جدی به کسب و کارتان وارد می کند.

لطفا تا جای امکان از متن های کوتاه و در عین حال جذاب استفاده کنید تا پیامک ارسالی شما در دقیقه اول به دست اعضاء خبرنامه خوانده شود. نکته جالب این است که متن کوتاه پیامک خیلی بیشتر در ذهن مشتری باقی می ماند و 98% آنها طبق آمار خوانده میشود.




ارسال پیامک مناسب برای مشتریان



برای مشتریان ثابت پیامک مناسبت ارسال کنید


زمانیکه برای مشتریان ثابت و قدیمی خود پیامک تبریک تولد ارسال کنید آنها متوجه میشوند که از اهمیت بالایی نسبت به مشتریان دیگر برخوردارند و از مشتری مداری شما با خرید مجدد تشکرخواهند کرد.

شما میتوانید برای وفادار کردن مشتریان خود هدایای هر چند کوچک برای آنها در نظر بگیرید و در متن پیامک ارسالی تخفیفات در خصوص تولد درج کنید با این کار به هیچ وجه مشتریان ثابت خود را در خبرنامه پیامکی از دست نخواهید داد.





افزایش سود با پنل پیامکی



سخن آخر


اگر میخواهید  تعداد اعضاء خبرنامه پیامکی خود را افزایش دهید در ابتدا می بایست اعضاء کنونی خبرنامه را با ارتباط اصولی راضی نگه دارید ، به این خاطر که اگر اعضاء خبرنامه پیامکی شما از برقراری ارتباط در کمپین تبلیغات  شما راضی باشند ، افراد دیگر را به برقراری ارتباط  و همچنین عضو شدن در خبرنامه پیامکی شما تشویق می کنند. همین امر باعث ایجاد مشتریان خود جوش شده که برایتان سود بیشتری به ارمغان می آورند.