قوانین سایت

شرایط استفاده از سامانه پیامک - عمومی


تمامی کاربران متعهد به اجرای قوانین در زمان استفاده از سرویس خواهند بود.

صاحب امتیاز استفاده کننده از سرویس "متعهد" نامیده می شود.

1.    پرداخت هزینه پیام برای هر سفارش بر عهده متعهد می باشد و در صورت عدم استفاده متعهد از هر یک از سرویس های درخواستی خود؛ اعم از اینکه متعهد کلا سرویس را مورد استفاده قرار نداده است و یا پیام کوتاه ارسال ننماید و یا اینکه مقداری از آن را مصرف نماید و بخشی از آن را مصرف ننماید و مابقی موجود باشد، تمام موارد مذکور به عنوان پنل مصرف شده محسوب می گردد و به همین دلیل، هیچ گونه وجهی به متعهد عودت داده نمی شود .
2.    متعهد مسئولیت نظارت بر محتوای پیامکی گره های متعلق به خود را می پذیرد .
3.    متعهد مجاز به ارسال پيامك بصورت ناشناس نمي‌باشد (پيام ناشناس پيامي است كه گيرنده پيام در زمان دريافت، قادر به شناسايي هويت فرستنده پيامك نباشد). متعهد موظف است هويت شخص ارسال‌كننده پيامك را اعم از حقيقي و حقوقي احراز نمايد ؛ تا در مواقع لزوم، امكان شناسايي و معرفي وي به مراجع ذي‌صلاح وجود داشته باشد. مسئولیت کلیه عواقب ارسال پیامک، به صورت ناشناس، از جمله خسارات وارده و پرداخت جریمه های اعمال شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور و یا سایر مراجع ذی صلاح قانونی به سرویس دهنده، بر عهده متعهد می باشند و سرویس دهنده از این حیث مسئولیتی نخواهد داشت. متعهد مکلف به ابراء ذمه سرویس دهنده می باشد.
4.    متعهد موظف به رعایت ضوابط، استانداردها و دستورالعمل های ابلاغی حال و آینده از سوی سرویس دهنده، شرکت ارتباطات سیار و دیگر مراجع ذی صلاح قانونی و قضایی می باشد.
5.    مسئولیت ارسال هرگونه پیامک اعم از تجاری، تبلیغاتی و غیره، بر عهده متعهد می باشد و چنانچه خساراتی به کاربران، یا سرویس دهنده وارد شود، مسئول جبران خسارات وارده می باشد.
6.    متعهد، تعهد می نماید كليه قوانين و مقررات مصوب کشور را در هر زمان، در استفاده از موضوع تعهدنامه رعایت نماید؛ و چنانچه در آينده براي ارسال پيام‌ها از طریق پنل پیامکی، به هر دلیل، قانون و یا مصوبه و یا دستور العملی ولو از طرف شرکت  وضع گردد، آن را رعایت نموده و  اجرا نمايد.
 چنانچه بعد از وضع قانون و یا مصوبه ای، براي ارسال، كاربر دريافت کننده ی پیامک، متحمل پرداخت شارژ (Receiving Party pays) شود، متعهد،تعهد به پرداخت و جبران آن را می پذیرد.
7.    متعهد پاسخ‌گوي مشتريان خود بوده و تمامی مسئولیت های خود را در قبال مشتریان خود خواهد داشت .
8.    در صورتيكه متعهد متقاضي ارسال پيام كوتاه به صورت رمز شده و يا سرويس هاي مازاد برسرويس عمومي ارسال پیامک و پنل پیامک را درخواست نمايد، باید بصورت جداگانه، و در تعهدنامهي ديگر، از خدمت مورد نظر استفاده نماید ؛ فلذا سرویس های اختصاصی پیامکی با قيمت كارشناسي سرویس دهنده خواهد بود .
9.    متعهد، تعهد می نماید قبل از ارسال پیامک، تمامی محتواي پيامک ها را با اصول زير مطابقت دهد؛ فلذا در صورت ایجاد تخلف اعم از فعل و یا ترک فعل، مسئولیت کلیه عواقب و آثار احتمالی برعهده متعهد بوده و  متعهد مسئول جبران خسارات وارده خواهد بود .
10.    در صورتیکه هرگونه محتوای ارسالی از سوی متعهد و همچنین محتوای پیامک هایی که از طرف مراجع ذیصلاح از قبیل اپراتورهای مخابراتی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوه قضائیه و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی؛ مخالف نظم و اخلاق حسنه و غیر قانونی و غیر شرعی، تشخیص داده شود و یا موجب ورود خسارت، لطمه به حیثیت سرویس دهنده گردد؛ سرویس دهنده مجاز است از ارسال هرگونه محتوای پیامکی ممانعت به عمل آورد و در صورت ارسال، متعهد ملزم به جبران خسارت می باشد.
11.    متعهد،  کلیه ی اطلاعیه هایی را که در سایت سرویس دهنده  و پنل اختصاصی،  قرار می گیرد و یا از طریق فکس ، یا پیامک و یا ایمیل برای متعهد ارسال می گردد را به صورت کامل و با علم و اطلاع پذیرفته و متعهد به اجرای تمام مفاد آن می باشد .
12.    متعهد فقط می تواند به میزان هزینه واریز شده به حساب سرویس دهنده درخواست شارژ  نماید و سرویس دهنده هیچ مسئولیتی برای ارسال پیامک بیش از هزینه ی پرداخت شده از سوی متعهد نخواهد داشت .
13.    متعهد،تعهد می نماید که فهرست مصاديق محتوای مجرمانه موضوع ماده 21 قانون جرايم رايانه اي را در استفاده از موضوع تعهدنامه رعایت  نماید.
14.    متعهد،تعهد می نماید که در ارسال پيام‌هاي تجاري ،  از Header هاي فريبنده، جهت مخفي نمودن هويت فرستنده، عناوين موضوعي اشتباه يا گمراه‌كننده و غیره ، استفاده ننمايد.
15.    با توجه به ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی،  مبنی بر در نظر گرفتن تمهیدات و تدابیر لازم در خصوص جلوگیری از اقدامات تفرقه افکنانه و اهانت به مقدسات اهل سنت؛ متعهد،تعهد می نماید که تمهیدات و تدابیر لازم را جهت کنترل و انجام ممیزی محتوا در این خصوص انجام دهد .
16.    ماژول ها و امکانات فعال شده در نرم افزار ممکن است بر حسب شرایط اضافه یا کم شود و یا یک ماژول و یا ابزار پیامکی به صورت کامل غیر فعال شود. یا یک ابزار جدید اضافه گردد. لذا صرفا تنها ماژول ارسال و دریافت پیامک از طریق نرم افزار تحت تعهدات سرویس دهنده خواهد بود.
17.    خطوط پیامکی که به صورت رایگان در نرم افزار فعال می شود توسط سرویس دهنده می تواند بدون هماهنگی قطع و یا با یک خط دیگر جایگزین گردد.
18.    متعهد برای خطوط فعال شده پیامکی میبایست به مشترکین خود توضیح دهد که از CRA پیامک احراز و تایید ثبت خط پیامکی در سامانه شاهکار ارسال خواهد شد.
19.    متعهد،تعهد می نماید که در برابر هرگونه اعتراض و ادعای احتمالی مشترکین یا اشخاص ثالث در خصوص محتوای پیامکها یا پیامدهای ناشی از نشرغیرقانونی آنها پاسخگو بوده و چنانچه انتشار پیامی خلاف قوانین و آیین نامه های مربوطه انجام گیرد ؛ متعهد اقرار می نماید مسئولیت حضور، پاسخگویی و دفاع در مراجع قضایی برعهده وی خواهد بود و متعهد مکلف گردید که در مراجع قضایی ، سرویس دهنده را در این خصوص بری الذمه نماید.
20.     در صورت بروز مشكل در ارائه خدمات پیامک، متعهد مکلف است به محض آنکه مشکل در استفاده از پنل پیامکی برای وی پدیدار گردید؛ مسئله را به صورت کتبی در سامانه از طریق تیکت عنوان نماید. تا امکان پیگیری میسر شود.
21.    سرویس دهنده می تواند در صورت صلاحدید از متعهد مجوز های قانونی جهت ارسال پیامک اخذ نماید و یا تا دریافت مجوز سرویس را قطع نماید.
22.    سرویس دهنده اعلام می دارد برای برخی از کلمات حساس که ممکن است تخلف بر روی این کلمات صورت پذیرد به صورت دوره ای یا کامل بر حسب شرایط ممکن است در فیلتر اپراتورها یا سرویس دهنده قرار گیرد.در این صورت پیامک ارسال نخواهد شد و یا مخاطب دریافت نخواهد کرد و میبایست متعهد قبل ارسال پیامک، پیامک تست بر روی تلفن همراه خود جهت تست دریافت صحیح پیامک و عدم وجود  کلمه فیلتر شده در متن پیامک خود ارسال نماید.
23.    خطوطی که بیشتر از 6 ماه ارسال پیامک نداشته باشد امتیاز استفاده آن در آن سال لغو خواهد شد. همچنین در صورت که خط خدماتی باشد از حالت خدماتی نیز خارج می شود.
24.    بر اساس قوانین اپراتورها واگذاری شماره مجازی  (شماره مجازی  شماره ای است که جهت ارسال و دریافت پیامک در سامانه استفاده می گردد) هیچ گونه حق مالکیتی را برای متعهد ایجاد نکرده و صرفا به معنای ارسال و دریافت پیامک به مدت یک سال است.
25.    تمدید اشتراک نرم افزار و خطوط مجازی به صورت جداگانه است و در خواست تمدید به صورت سالیانه می بایست از طریق تیکت به سرویس دهنده اعلام گردد.  
26.    قبل از دریافت سرویس متعهد می بایست مجوز های خود را به سرویس دهنده ارائه دهد تا استعلام های مورد نیاز را از اپراتور جهت تایید متون ارسالی اخذ نماید در غیر این صورت ممکن است جلوی ارسال پیامک های مربوطه گرفته شود و در صورت خرید خط و یا دریافت سرویس امکان بازپرداخت و برگشت مبلغ وجود نخواهد داشت.
27.    متعهد در دقایقی پیش از ارسال پیامک انبوه می بایست پیامک تست با محتوای مورد نظر بر روی یک شماره ایرانسل و همراه اول ارسال نماید و بعد از اطمینان از دریافت پیامک مربوطه نسبت به ارسال انبوه خود اقدام نماید.
28.    سرویس دهنده اعلام می دارد تاخیر در ارسال پیامک و یا تاخیر در دلیور شدن پیامک با توجه به ترافیک شبکه اپراتورها و یا اختلات ناشی شبکه و یا بنا به هر دلیل دیگر ممکن است وجود داشته باشد و تضمینی جهت ارسال و دلیور شدن سریع و قطعی پیامک وجود نخواهد داشت.
29.    در صورت تغییر در آدرس ، تلفن تماس ثابت و همراه می بایست به سرویس دهنده اعلام شود.
30.    پیامک های ارسال شده تحت کنترل کارشناسان می باشد و در صورت ارسال پیامکی که قوانین ارسال پیامک را نقض نماید سرویس مسدود خواهد شد.
31.    متعهد در صورت خروج از کشور و یا سفر به خارج از کشور می بایست نماینده مشخصی را به صورت کتبی در مدت زمانی که در کشور حضور ندارد به سرویس دهنده تعهدنامه اعلام  نماید.
32.    ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی از  وب سرویس از خطوط خدماتی ( خطوط خدماتی اشتراکی و یا اختصاصی خدماتی ) تخلف بود و در صورت مشاهده خط مسدود و متعهد می بایست مبلغ 100.000.000 ریال بابت تخلف به سرویس دهنده پرداخت نماید و همچنین بابت هر ارسال مبلغ 1000 ریال اخذ خواهد شد. همچنین در صورت جریمه و یا شکایت احتمالی از طرف سازمان تنظیم مقررات،همراه اول و سایر اپراتورهای تلفن همراه و مراجع قضایی متعهد پاسخ گو خواهد بود.  
33.    در رابطه با خطوط خدماتی و یا تبلیغاتی اشتراکی سرویس دهنده مسئولیتی در قبال ارائه سرویس به صورت بلند مدت نخواهد داشت و در صورت قطع خطوط مذکور سرویس از آن مسیر قطع خواهد شد. همچنین سرویس دهنده می تواند هر زمان این سرویس را قطع نماید.
34.    خطی که بعد از فعال سازی پنل در طول دوره فعال می شود تا پایان اعتبار پنل اعتبار خواهد داشت و در صورت عدم تمدید پنل آن خط نیز غیر فعال خواهد شد.
35.    متعهد می بایست به صورت دوره ای بکاپ از اطلاعات ثبت شده در سامانه مانند پیامک های ارسالی و دریافتی، اطلاعات دفترچه تلفن و زیر کاربران خود را در محیط امن دیگری ذخیره نماید تا در صورت از دست رفتن اطلاعات به هر دلیلی امکان ایجاد مجدد اکانت کاربران وجود داشته باشد.
36.    با توجه به امکان اختلال در سرویس دهنده و یا اپراتورهای پیامکی و حتی اختلال در دیتاسنتر و مرکز داده متعهد می بایست به صورت دوره ای نسبت به فعال بودن خط خود ( در دریافت و ارسال پیامک ) اقدام نماید و در صورت مشاهده اختلال از طریق تیکت موضوع را اعلام تا امکان پیگیری و رفع موضوع میسر شود. و در صورت عدم توجه به این موضوع و عدم اعلام سرویس دهنده تعهدی در خصوص رفع مشکل اعلام نشده نخواهد داشت.
37.    در صورتی که اختلالی از طرف سرویس دهنده گان و یا اپراتورهای پیامکی به این شرکت سرویس دهنده بوجود آید این شرکت پیگیری های لازم را از واحد های مذکور جهت رفع اختلال خواهد کرد و متعهد آگاه است که این موضوع مربوط به این شرکت نبوده و میبایست تا زمان رفع اختلال از طرف واحد هایی که به سرویس دهنده خدمات ارائه می دهند صبوری نماید.
38.    متعهد اگاه است این سرویس برای کسب و کارهای کوچک بوده و با توجه به امکان اختلال به هر دلیل در پیامک های دریافتی و یا ارسالی  نمی بایست از این سرویس در خصوص مواردی همچون مانیتورینگ و یا سرویس های خاص و یا موارد مشابه از این دسته استفاده کرد. و در صورت استفاده و وجود مشکل متوجه متعهد خواهد بود و شرکت مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
39.    متعهد اگاه است در صورت هر گونه اختلال در سامانه پیامک چه در بخش دریافتی و چه ارسالی صرفا هزینه پیامک هایی که در آن زمان ارسال نشده است قابل بازگشت بوده و تعهدی نیز در خصوص پیامک های دریافتی نخواهد داشت.و در صورتی که در اپراتور مذکور ارشیوی از پیامک های دریافتی موجود باشد بعد از پیگیری در زمان اداری و طی مراحل اداری به صورت یک فایل اکسل گزارش پیامک ها دریافتی به متعهد ارسال خواهد.
40.    با توجه به اینکه ممکن است اختلال در شبکه اپراتور -  مخابرات -  سرویس دهنده و یا حتی سرور پیش آید ضمانتی جهت ارسال و دریافت پیامک در آن زمان نخواهد بود و مشترک و متعهد سرویس نمی بایست از این سرویس برای ارسال هایی که رسیدن پیامک را به مخاطب تضمین می نماید استفاده نماید.
41.    ارسال پیامک به صورت سند بیس بوده و صرفا هزینه پیامک هایی که به لیست سیاه مخابرات که از خطوط پیامکی تبلیغاتی ( غیر خدماتی ) انجام می شود به صورت خودکار بازگشت داده می شود.سرویس دهنده اعلام می دارد به صورت دوره ای ممکن است پیامک های ارسال شده و دریافت شده 48 ساعت قبل به بعد را حذف نماید
42.    سرویس دهنده اعلام می دارد با توجه به اینکه ممکن است اختلال در شبکه ارسال پیامک در هر زمانی از طول شبانه روز و ایام هفته و سال ایجاد شود می بایست متعد نسبت به ارسال و دریافت ( بابت پیامک های دریافتی و ارسالی از شماره پیامکی )  تست و مانیتورینگ دلیور شدن پیامک ها بر روی تلفن همراه خود و سامانه ( به شبکه های ایرانسل و همراه اول ) اقدام نماید. و شرکت مسئولیتی در خصوص اطلاع از اختلال های لحظه ای و یا اطلاع رسانی  به متعهد نخواهد داشت.
43.   استفاده از سرویس پیامک بر اساس ارائه سرویس از طرف اپراتور های مربوطه بوده و در صورت قطع سرویس و یا پایان یافتن قرارداد شرکت با سرویس دهندگان مذکور سرویس قطع و صرفا اعتبار پیامک مانده در سامانه به متعهد بازگشت داده خواهد شد.
44.   خطوط پیامکی فعال شده در پنل در صورتی که بیشتر 3 ماه ارسال پیامک نداشته باشد غیر فعال خواهد شد.
45.   تعرفه های پیامک بر اساس افزایش هزینه های پرسنلی و یا تعرفه های اپراتورهای پیامکی ممکن است شامل افزایش شود.
46.   رمز عبور در سامانه محرمانه است و متعهد نمی بایست این رمز را در اختبار سایرین قرار دهد و مسئولیت هر گونه سو استفاده متوجه متعهد خواهد بود.
47.   تمامی پیامک ها  بعد از تایید امکان ارسال را خواهد داشت. و امکان ارسال پیامک خصوصی و محرمانه از این سامانه میسر نمی باشد.



سایر شرایط
متعهد نمی تواند از شماره پیامکی که به وی اختصاص داده شده است ، برای موارد زیر استفاده نماید :
1.    خدمات جهت جمع آوری اعانه ، صدقه ، خیریه ، نیکوکاری و موارد مشابه
2.    اخذ وجه و داد و ستد مالی و فعالیت های تجاری از طریق تلفن طرف  (M-Commerce)
3.    شارژ  نمودن مشترکین طرف اول و ارائه سرویس به غیر از خدمات متنی مبتنی بر پیامک
4.    ارائه خدماتی که انتقال محتوی و رسیدن محتوای پیامکی به مقصد را تضمین نمایند.
5.    تبلیغ نام و خدمات سایر اپراتورها
6.    انتقال محتواهای مربوط به کالاها و خدمات ممنوعه ، غیر قانونی و غیر مجاز.
7.    انتقال محتوا غیر مجاز مربوط به رقابت های انتخاباتی .
8.    فروش محتوا به مشترکین
9.    پیش فروش زمین و یا آپارتمان
10.    ارسال پیامک با محتوای استخدام
11.    ارسال پیامک برنده شدن بن کالا و یا تبلیغات فریبنده در ارسال پیامک
12.    ارسال شماره کارت در متن پیامک
13.    ارسال پیامک از طرف ارگان خاص بدون معرفی نامه
14.    ارسال لینک و یا متونی که الگوی لینکی ایجاد نمایند
15.    ارسال متون تبلیغاتی از خط خدماتی و یا نامرتبط بودن ارسال با عنوان های متعهد شده در فرم تعهد نامه
16.    ارائه خدماتی که نیاز به معرفی نامه نمایندگی و یا مجوز فعالیت دارند.
17.    زمان ارسال نامناسب ( زمان ارسال از خطوط بین ساعت 9 الی 22:00 می باشد. )
18.    ارسال پیامکی که محتوای آن می بایست محرمانه باشد.
19.    ارسال پیامک با دلیوری تضمینی و یا تضمین دلیور شدن پیامک در زمان خاص و یا اندک
20.    تبلیغات ماهواره ای
21.    ارسال پیامک و ارائه سرویس به سایت های شرط بندی و قمار
22.    استفاده از خطوط خدماتی اشتراکی از طریق وب سرویس

محتوای پیامک ها باید با اصول و ضوابط زیر مطابق باشد .
    1 با اصول و مباني دين اسلام و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مغايرت نداشته و در تضاد نباشد.
    2    باعث تشويش اذهان عمومي نگردد.
    3    مخل نظم و آرامش حاكم بر جامعه نباشد.
    4    به اخلاق حسنه حاكم بر جامعه آسيب نرساند.
    5    با سياست‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي كشور مغايرت نداشته باشد.
    6    مغایر با اصول انتخاباتی و قوانین حاکم بر جامعه نباشد.
    7    عدم تحريك ، تشويق ، ترغيب ، تهديد یا دعوت به فساد و فحشاء و ارتکاب جرایم منافی عفت یا انحرافات جنسی. ( قانون جرائم رایانه ای و ماده 639 قانون مجازات اسلامی)
    8    عدم اشاعه فحشاء و منكرات در جامعه . ( بند2 ماده6 قانون مطبوعات )
    9    عدم انتشار ، توزیع و معامله محتواي خلاف عفت عمومی. ( مبتذل و مستهجن ) ( بند 2 ماده 6 قانون مطبوعات و ماده 14 قانون جرائم رایانه ای ) 4. تحريك ، تشويق ، ترغيب ، تهديد يا تطميع افراد به دستيابي به محتويات مستهجن و مبتذل. ( ماده 15 قانون جرایم رایانه ای )
    10   عدم اهانت به امام خميني ( ره ) و تحريف آثار ايشان ( ماده 514 قانون مجازات اسلامی )
    11   عدم اهانت به مقام معظم رهبري ( امام خامنه ای ) و سایر مراجع مسلم تقليد ( بند 7 ماده 6 قانون مطبوعات )
    12   عدم انتشار محتوا عليه اصول قانون اساسي. ( بند 12 ماده 6 قانون مطبوعات )
    13   عدم فاش نمودن و انتشار غیرمجاز اسرار نيروهاي مسلح. ( بند 6 ماده 6 قانون مطبوعات )
    14   عدم فاش نمودن و انتشار غیرمجاز نقشه و استحكامات نظامي.
(بند 6 ماده 6 قانون مطبوعات)
    15   عدم انتشار هرگونه محتوا با هدف ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات (بند 3 و 8 ماده 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 46 آیین نامه اجرایی آن)

    متعهد متعهد است کلیه ضوابط محتوایی نشر دیجیتال (ضوابط ارائه محصولات فرهنگی دیجیتال) را رعایت نماید:
    انتشار محتوای دیجیتال که به شرح دیل ، مخل مبانی اسلام و حقوق عمومی باشد ممنوع است:
    16   انتشار محتوای الحادی و مخالف موازین اسلامی و اهانت به اسلام و مقدسات آن.
    17   تخریب هویت ملی و تمسخر باورها ، آیین ها و زبان های دینی.
    18   ترویج مادی گرایی فلسفی و اخلاقی، اندیشه ها و جریان های مخالف با جهان‏بینی اسلامی.
    19   ترویج ناهنجاری های اجتماعی، منبهات فرهنگی و خرده فرهنگ های مغایر با ارزش های جامعه.
    20   تبلیغ و ترویج فرقه های انحرافی، عرفان های کاذب و سبک های زندگی مخالف با شریعت اسلامی.
    21   اشاعه فحشاء و منکرات و انتشار هرگونه محتوای خلاف اخلاق و عفت عمومی.
    22   تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و ضدیت با استقلال کشور.
    23   تبلیغ نظام های استکباری استبدادی و گروه های محارب و غیر قانونی.
    24   اخلاق و تشکیک در وحدت ملی و انسجام اسلامی.
    25   توهین، تخریب، افتراء یا هجو نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی که حفظ حرمت آنها از نظر شرع و قانون لازم است.
    26   تحریک تطمیع، تهدید و یا ارائه روش های ارتکاب اعمال غیر قانونی.
    27   تسهیل و ترویج روش های ارتکاب جرایم رایانه ای.
    28   نشر محتوای مخل اقتصاد کشور و فعالیت های تجاری و مالی غیر قانونی.
    29   نشر اکاذیب، محتوای خلاف واقع و تحریف حقایق مسلم دینی و علمی و وقایع مهم تاریخی.
    30   انتشار محتوایی که موجب ضرر به سلامت جامعه، خانواده و شخصیت کودک و نوجوان باشد.
    تبصره: موارد ذیل از شمول بندهای مذکور در ماده چهارم خارج است:
    الف. تحقیقات علمی و استدلالی در زمینه مکاتب الحادی که فاقد موضع گیری های تبلیغی و ترویجی باشد.
    ب. تبیین مسائل مورد نیاز جامعه در زمینه های اخلاقی و جنسی ، به دور از تحریک و ابتذال و به شیوه های علمی جهت آموزش، شناخت و انتقال پیام های مثبت و عبرت آموز.
    ج. بیان کاستی ها و نارسایی های نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف شناخت دقیق مسائل و دستیابی به راه حل مناسب و سازنده ، با بیانی استدلالی و بدون تهمت و افتراء.
    د. نقد و نفی آداب و سنن غلط و انحرافی به قصد اصلاح و بدون شائبه سیاسی.
    ه. طرح مواضع فکری و عملی مخالفان انقلاب به منظور بررسی عالمانه.
    و. انتشار محتوای علمی و استدلالی و عقیدتی که محرک احساسات منفی و مخل وحدت میان اقوام و فرق مختلف کشور نباشد.
    ز. آوازها و نواهای محلی و ملودی های آموزشی که پاره ای از فرهنگ هایی محلی و فلکلور محسوب شده و مغایر با هنجارهای ایران اسلامی شناخته نشده باشد.