این روزها بیشتر شرکت ها ، سازمان ها ، فروشگاه های بزرگ و کوچک برای معرفی محصولات و ارائه بهتر خدمات از طریق پنل های اس ام اس محصولات خود را با ارسال پیامک تبلیغاتی به اطلاع عموم می رسانند. از این رو به دلیل زیاد شدن این پیامک ها برخی افراد که نمیتوانند مدام تلفن همراه خود را چک کنند به فکر مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی هستند ما در این مقاله قصد داریم تا راهنمایی های لازم درباره مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی در اختیارتان قرار دهیم.




علت مسدود کردن پیامک تبلیغاتی



علت مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی

در سال های اخیر نسبت به گذشته پیامک های تبلیغاتی به شکل قابل توجهی افزایش یافته چرا که سامانه های پیامکی زیادی در عرصه رقابت و ارائه سرویس و خدمات پیامک کوتاه وارد بازار شده اند. بعضی اشخاص به دلیل مشغله های کاری ناچارند تلفن همراه خود را هر لحضه چک کنند برای مثال مدیران شرکت ها با مسئولیت های بالا و حتی افرادی که مسئولیت های سنگین دارند منتظر پیامک های بسیار مهم در طول روز هستند این اشخاص نمیتوانند پیامک های تبلیغاتی را در طول روز مشاهده کنند در نتیجه مجبورند جلوی ورود پیامک های غیر ضروری را در تلفن همراه خود بگیرند.




مسدود کردن پیام تبلیغاتی همراه اول



نحوه فعالسازی و غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی در همراه اول

امروزه تمامی اپراتور ها برای ارائه بهتر خدمات اپلیکیشن های خود را به عموم معرفی کرده اند که همراه اول نیز جزء این اپراتورهاست. دو نوع نحوه برای مسدود کردن و فعالسازی مجدد پیامک های تبلیغاتی در همراه اول وجود دارد که نوع اول آن با وارد کردن کد دستوری برای تلفن همراه بوده و نوع دوم با ورود به اپلیکیشن همراه اول من امکان پذیر است که هر دو روش را با توضیحات در اختیارتان قرار می دهم.


نحوه غیرفعال سازی پیامک تبلیغاتی از طریق کد دستوری

مشترکین می توانند با ارسال عدد 1 به سرشماره 8999  نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام نمایند.

نحوه فعالسازی پیامک تبلیغاتی از طریق کد دستوری

مشترکین می توانند با ارسال عدد 2 به شماره پیامکی 8999 نسبت به فعالسازی و دریافت مجدد پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند پس از وارد کردن کد دستوری پیامکی از همراه اول دریافت خواهید کرد که تا 24 ساعت آینده این سرویس مجدد برای شما فعال خواهد شد.

نحوه فعالسازی و غیرفعال سازی پیامک تبلیغاتی از طریق ورود به اپلیکیشن همراه اول من

پس از ورود با حساب کاربری خود در اپلیکیشن همراه اول من یا سایت My.mci.ir میتوانید به راحتی در قسمت خدمات من > قسمت پیامک های تبلیغاتی و محتوایی > به بخش خدمات پیامکی انبوه مراجعه کرده و نسبت به فعال سازی  و غیر فعال شدن پیامک های تبلیغاتی اقدام نمایید.




فعالسازی پیامک تبلیغاتی




خب در این قسمت از چگونگی فعالسازی و غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی در همراه اول مطلع شدیم اما در برخی موارد افرادی که پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده سوالی برایشان مطرح میشود که آیا با مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی پیامک های ضروری آنها نیزمانند اطلاع رسانی بانک ها ، پرداخت وام ، بیمه و... برای آنها مسدود میشود؟

در اینجا باید بگویم که خیر چرا که شماره های زیادی در لیست سیاه مخابرات قرار دارند و به همین منظور تمامی ارگانها ، بانک ها و سایر مشاغلی که ارسال پیامک آنها صرفا جهت اطلاع رسانی برای عموم بوده از طریق خطوط خدماتی این امر امکان پذیر است و به قولی این پیامک ها از لیست سیاه عبور می کنند تا مشکلاتی برای مشتریان بانک ها و سایر مشاغل مهم پیش نیاید.



مسدود کردن پیامک تبلیغاتی ایرانسل



نحوه فعالسازی و غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی در ایرانسل


اپراتور تلفن همراه ایرانسل نیز یکی از اپراتور های مطرح در کشور است به همین خاطر مطلع بودن از چگونگی مسدود کردن و یا فعالسازی مجدد پیامک های تبلیغاتی در این اپراتور یکی از سوالات متداولی است که مشترکین این اپرتور باید بدانند. ایرانسل نیز مانند همراه اول دو نوع راهکار برای فعالسازی و غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی خود ارائه کرده است نوع اول با وارد کردن کد دستوری و نوع دوم اپلیکیشن ایرانسل من که هر دو راهکار را خدمتتان توضیح خواهم داد.

نحوه غیرفعال سازی پیامک تبلیغاتی از طریق کد دستوری

مشترکین می توانند با ارسال عدد 2 به شماره 5005 نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی اقدام کنند و یا با شماره 700 تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را اعلام نمایند.

نحوه فعالسازی پیامک تبلیغاتی از طریق کد دستوری

مشترکین میتوانند با ارسال عدد 1 به شماره 5005 به فعالسازی و دریافت مجدد پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند پس از ارسال پیامک به ایرانسل پیامکی دریافت خواهید کرد که تا 24 ساعت آینده این سرویس مجدد برای شما فعال خواهد شد.

نحوه فعالسازی و غیر فعالسازی پیام های تبلیغاتی در اپلیکیشن ایرانسل من

پس از وارد شدن با حساب کاربریتان در اپلیکیشن ایرانسل من یا سایت My.irancell.ir قادر خواهید بود در قسمت حساب من > قسمت پرونده > با کلیک بر روی مدیریت پیامک های تبلیغاتی نسبت به فعالسازی و یا غیر فعالسازی تمامی پیامک های تبلیغاتی اقدام نمایید.




اطلاعات فعالسازی پیام تبلیغاتی



سخن آخر

لطفا قبل از ارسال هر گونه کد دستوری و رفع هر نوع نیازی که مربوط به اپراتورهای تلفن همراه میباشد در ابتدا اطلاعات لازم را کسب کنید تا برای سیم کارت شما مشکلی رخ ندهد. امیدواریم که با ارائه این مطلب توانسته باشیم در خصوص فعالسازی و غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم.