در سال های اخیر هدف اکثر مشاغل و بنگاه های اقتصادی که بطور مستقیم و یا غیر مستقیم محصولات خود را به عموم مردم و به فروش می رسانند ، از جذب مشتری جدید به حفظ و نگهداری مشتریان قدیمی که باعث سود دهی بیشتری از طریق خرید بیشتر آنهاست تغییر پیدا کرده است. با ایجاد باشگاه مشتریان این هدف خیلی پررنگ تر شد و پاسخ مطلوبی در جهت سود دهی برای بنگاه های اقتصادی شکل گرفت در این مقاله می خواهم اطلاعات بیشتری در مورد باشگاه مشتریان و مزایایی که در کسب و کار ایجاد کرده برای شما به اشتراک بزارم.